br להיפתח מחדש: העיצוב האנושי - הקווים ההרמונים במערכות יחסים - חלק 1 -->

יום חמישי

העיצוב האנושי - הקווים ההרמונים במערכות יחסים - חלק 1

*רמת ידע בעיצוב האנושי: מתקדם

כאשר מסתכלים על הקווים במפה, מתחילים להבין לעומק כיצד ההתניות מתחילות להיווצר בצורה עמוקה מהיסוד.
הקווים יכולים לגלות לנו את הקושי והאתגרים שיש לכל אחד מאיתנו בדרך כזאת שאף מרכז פתוח לא יכול.

נתחיל עם זה שנבין שלכל קו יש קו הרמוני. 1 הרמוני ל 4, 2 הרמוני ל 5, 3 הרמוני ל 6 (ולהפך).

הצורך של כל קו הוא בתמיכה של הקו ההרמוני שלו, אחרת לקו עצמו אין כוח ואנרגיה להתבטא.

כך זה גם בתוך מערכת יחסים וקווים הרמונים בתוך קשרים בעולמנו.
בקריאת מפות משותפות אני אוהב לתת תשומת לב לצרכים אחד של השני דרך כל אלמנט במפה על מנת שכל צד יבין את הצרכים של הצד השני בתוך מערכת היחסים (לא בשביל למלא אותם לאחר, אלא קודם כל כדי לראות אותם ולהכיר בהם),

גם כשאני מסתכל על הקווים במפה האישית (בעיקר בפרופילים) של כל צד, אני בודק את הצרכים של כל אחד בנפרד ומבין מה חסר לכל אחד והאם הם יכולים לתמוך אחד בשני דרך קווים הרמונים (עוד רגע אסביר על מה מדובר).

מכיוון שהנטייה הלא מאוזנת שלנו היא לצפות שתמיד תהיה לנו תמיכה של הקווים ההרמונים שלנו בתוך מערכת יחסים, הנטייה היא לצפות שהפרנטר ישלים לנו את הקו ההרמוני שחסר לנו.

דבר שעלול לגרום במערכת יחסים לציפיות לא מדוברות וחוסר תקשורת. זאת התניה מאוד לא מודעת וזה מאוד מורגש כאשר קו כלשהו אינו מקבל את התמיכה של הקו ההרמוני שלו אצל אחד מהפרטנרים.

אתן כאן כמה דוגמאות מועטות לשם המחשה כיצד כל קו צריך את הקו ההרמוני שלו בשביל להיתמך. שימו לב בבקשה לא להשליך את ההסבר שאתן פה לכל קו בנפרד משאר המפה שלכם, מכיוון שהפרופיל תמיד מורכב מ 2 קווים והם קשורים אחד לשני.


נתחיל עם קו 1, שממוקד בעצמו בחקירה וביסוס היסודות, קו זה צריך את האנרגיה של קו 4, בשביל להכיר תחומי חקירה נוספים, דבר שרק קו 4 יכול לאפשר דרך הזדמנויות במפגשים עם אנשים וקבלת מידע מאחרים. לכן במערכת יחסים הציפייה של קו 1 מהצד השני תהיה שהוא יבקש להכיר דברים חדשים ולחבר אותו עם אנשים.

לעומת זאת קו 4 צריך את החקירה של קו 1 על מנת שיוכל להעביר הלאה לאנשים אחרים בתוך המעגל את מה שקו 1 חקר ולמד (את קו 1 לבדו לא מעניין להעביר הלאה בהכרח).


קו 2 עם האיכות הטבעית והפשוטה צריך את האנרגיה של קו 5, על מנת שהוא יוכל להיות טבעי מבלי להתאמץ לצאת החוצה מהמקום הבטוח שלו, כי קו 5 התומך בו, עושה 2 פעולות - הוא קורא לקו 2 לצאת מהמקום הבטוח וכשקו 2 מרגיש מוכן הוא עושה זאת וכך מאפשר לו להגיע לאנשים חדשים ולהראות את עצמו מבלי שהוא צריך להתאמץ. הפעולה השנייה היא שקו 5 יכול להשתמש בכשרון של קו 2 ולהראות אותו לעולם וכך קו 2 יכול להמשיך להיות בטבעיות שלו עם עצמו.

אם נסתכל על קו 5, זה הסיפור ההפוך, הוא צריך את האנרגיה של קו 2, על מנת לנוח בתוך עצמו כאשר הוא נשאב להעביר מסר לאנשים זרים. קו 2 זה הבית שלו, שם הוא יכול וצריך לעצור לרגע ופשוט לבהות ולהיות כפי שקו 2 אוהב לעשות - רק להיות פשוט וטבעי, ולהתכנס בתוך עצמו, להיות בתוך עולמו הפנימי הרגשי, אז קו 5 יכול לחזור לעולם בחוץ ולהביא משהו חדש.

קו 3 צריך את האנרגיה של קו 6, על מנת שיוכל להתבונן מחוץ לעשיה ולהתנסות היומיומית של עצמו, כדי לקבל פרספקטיבות מחוץ לעולם החומרי, כך הוא מודע לכך שאפשר ללמוד מהתנסויות ולחיות אותם ולא רק ללמוד מטעויות בלי לחיות אותם בעצמו. דרך קו 6, קו 3 לומד לעצור לרגע לפעמים את התנסויות החיים האינטנסיבית ולהתבונן.

לעומת זאת קו 6, צריך את ההתנסות של ה- 3 על מנת להגיע לחוויה של אי עשייה, של התבוננות, שמגיעה מתוך ידיעה שההתנסות של קו 3 התקיימה ועכשיו אפשר פשוט לחיות את מי שאני ולהפסיק להתנסות. קו 3 מאפשר ל קו 6 להירגע לפשוט לחיות את מי שהוא בלי מאמץ ובלי אינטנסיביות.


מה קורה למול העולם כאשר הקווים אינם הרמונים בתוכנו?

אם נסתכל על הקווים שבמפה שלנו (בדגש על הפרופיל), נגלה כמה קווים יש לנו מכל סוג. אם אין איזון בקווים ההרמונים במפה שלנו (ולרוב האנשים אין), עלול להיווצר בתוכנו מאמץ לא מאוזן להשלים בצורה לא מודעת את הקו ההרמוני שלנו. דבר שגורם לכל קו שחסר לו הצד ההרמוני, לנטות להיות בקו ההרמוני שלו בצורה עודפת או בחוסר במקום בצורה מאוזנת.


קודם כל לפני שנבין איך זה מתבטא במערכת יחסים, נסתכל איך זה נראה בתוך עצמנו. הנה דוגמאות קטנות מכל קו במפה האישית:

קווי 1 שחסר להם קו 4 שיתמוך בהם, ירגישו שהם נוטים להתנהג כמו קו 4 בצורה קיצונית, שבדרך כלל נוהג או לתת בעודף או לקבל בעודף (מידע או עשיה) מאחרים ובכך להיות תלותי בקבלה מאחרים או בעודף נתינה לאחרים.

לכן קווי 1 שחסר להם קו 4 יתנסו בחוסר יכולת לקבל ולבקש מאחרים וחוסר יכולת להיפתח מול אנשים אחרים בחברויות, או להיפך - הם ינסו לתת בצורה לא מודעת ועודפת את הידע או העשייה שלהם הלאה לאנשים הקרובים אליהם. כמובן שבאותו זמן הם לא יהיו מחוברים לסמכות ולדרך שבה ההילה שלהם פועלת.

לעומת זאת, קו 4 שחסר לו קו 1 במפה, ילמד ויחקור מעבר למה שהוא יכול להעביר הלאה, הוא ימלא את הראש שלו במלא דברים מתוך המחשבה שאולי זה נכון לו להבין וללמוד, וינסה להבין את מה שאחרים חקרו, ויהיה לו צורך עז לחקור וללמוד בלי קשר לסמכות שלו.
קו 4 במצב כזה ינסה לחקור וללמוד מעבר לכוחות שלו, מה שיקרה אז, זה שהוא יעביר ידע למעגל החברים שלו ללא אבחנה ותשומת לב לתכנים שהוא מעביר.

אך כאשר האדם בעל קו 4 עובד בדרך נכונה על פי הדיזיין שלו, הוא מגלה שהוא מקבל את הידע הנכון מבעלי קו 1 כשהוא צריך וכך לומד כיצד להשתמש בידע הזה ולהעביר אותו על פי הסמכות והדרך שבה ההילה שלו פועלת.

קו 2 שחסר לו קו 5, יתנהל בצורה קיצונית כמו קו 5 מותנה. או שהוא יפחד ממש לצאת החוצה לעולם ולהראות את עצמו וכל הזמן יחשוב על מה הוא יכול לתת לאנשים אחרים (זרים), או שלא יצליח להישאר הרבה זמן באנרגיה הפשוטה והנעימה של עצמו, הוא ירגיש דחף לצאת החוצה ולעזור לאחרים בצורה עודפת ולא מאוזנת, להראות להם משהו חדש שהוא גילה עם עצמו.

כשזה קורה בצורה עודפת ולא מאוזנת אז לא יהיה לקו 2 שקט וחיבור פנימי לעצמו, הוא למעשה יתנתק מעולמו הרגשי וייצא החוצה לעולם מבלי שקראו לו לבוא.

לעומתו, קו 5 שחסר לו קו 2, לא ימצא את הזמן להירגע לתוך עולמו הפנימי, לנוח בעצמו כדי לגלות את הדבר הבא שיכול להתחבר לאנשים חדשים. קו 5 אז לא יביא אנרגיה תומכת של התבוננות פנימה ורק ירצה לצאת החוצה לעולם בדרך לא מאוזנת וכך הוא עלול לעשות זאת בצורה שתהיה אולי קיצונית ולעיתים אגרסיבית מדי עבור אנשים אחרים וגם עבור עצמו,

אם אין לו תמיכה של קו 2, הוא יחסר את החיבור לטבעיות שלו ויראה כמו איש מכירות קר שרוצה להעביר מסר בלי התחשבות. כמובן שאז לא יהיה חיבור לסמכות ולדרך שבה ההילה שלו פועלת מול העולם.


קו 3 שחסר לו קו 6, לא יידע כיצד לקבל פרספקטיבה אובייקטיבית על עצמו, שהיא גם פרספקטיבה ללא שיפוט, הוא ירדוף אחרי התנסויות ללא הכרה ולא תהיה לו רגיעה והתבוננות על מה שהוא עושה. הוא יחווה את מה שלא עובד כטעויות בחיים שגורמות לו לסבל, במקום לחוות אותם ממקום של הנאה שיכולה להביא לו שמחה כאשר יגלה היכן משהו לא עובד יותר.

קו 6 שחסר לו קו 3, עלול להיות חסר שקט ולא להיות רגוע בתוך עצמו על מנת לחיות את מי שהוא. הוא ימצא את עצמו נמשך להתנסויות של קו 3 מכיוון שכל הזמן יחשוש שאולי היתה לו חוויה שהוא לא גילה בה משהו שהיה צריך לגלות בטענה שרק אז הוא יוכל לעצור הכל ולא לעשות דבר.

לכן לא תהיה לו מנוחה להיות מי שהוא, הוא ימשך לתוך החיים עם רצון להתנסויות במקום להתבונן עליהם ממבט גבוה, של מי שכבר חווה הכל. כי כל מה שקו 6 רוצה זה להיות זה שכבר חי את מה שקו 3 התנסה בו וגילה מה לא עובד.

אלו הם רק דוגמאות חלקיות למה שאפשר לחוש מהקווים. בנקודה הזאת אתם יכולים לבדוק את המפה שלכם, ולראות אילו קווים אצלכם בחוסר במפה ומתוך זה להבין את ההתניות שלכם ואת החוסר שאתם מחפשים אצל אחרים.

בקורס מערכות יחסים וקריאת מפות משותפות הקרוב, אני אלמד לעומק איך לעשות זאת וכיצד אנחנו מושפעים דרך מערכות היחסים שלנו בחיים ונתרגל ממש איך להעביר את הידע הזה במילים לאחר כדי שנצליח לדבר את זה. לחצו כאן לעוד פרטים על הקורס הקרוב.

בחלק השני של המאמר, אסביר איך כל זה מתחבר ל 2 מפות כשמסתכלים עליהם, מה קורה כשהצד השני משלים לנו קו שחסר לנו ברמה ההרמונית, ומה קורה למערכת יחסים כשלשני האנשים חסר קו מסויים באנרגיה המשותפת שלהם.

תודה שקראתם
ליאב

לעוד מאמרים על העיצוב האנושי לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה שלי לעדכונים על פעילויות, סדנאות וקורסים לחצו כאן

לקריאת מאמרים נוספים לחצו כאן

למידע נוסף על קורסים וסדנאות קרובות עם ליאב לחצו כאן

אין תגובות:

מאמרים פופולארים:

מאמרים נוספים