br להיפתח מחדש: כיצד משלבים בין תקשורת מקרבת לעבודה של ביירון קייטי? -->

יום ראשון

כיצד משלבים בין תקשורת מקרבת לעבודה של ביירון קייטי?

כבר הרבה שנים משלב בין הדרכים הנפלאות האלו בטיפולים ובעבודה אישית עם עצמי, אני עושה את "העבודה" כבר 14 שנים ומלמד אותה 10 שנים, וב 4-5 שנים האחרונות תקשורת מקרבת שינתה את חיי בדיוק כמו שהעבודה של ביירון קייטי שינתה, וחייב להגיד שהשילוב הזה בינהם עשה לי שינוי עוד יותר גדול בחיים.

אז איך אני רואה את השילוב הזה? זה דורש קצת הסבר שמתחיל בכלל מלהבין מה קורה כשלא קל לאהוב מציאות שנראית קשה ומאיימת.


להכיר מהו הצורך שלי, זה דבר עמוק, הרבה יותר מלהכיר מה אני רוצה.
אני רוצה בית חדש וגדול, כי יש לי צורך במרחב וחופש, אני רוצה שהיא תהיה איתי, כי יש לי צורך בקרבה ואינטימיות.

עצם הידיעה של הצורך כבר משחררת אותי, רק בגלל שאני מבין שאני לא חייב להשיג את המטרה הספציפית שרציתי בשביל לקבל את אותו הצורך, כי אני יכול לקבל אותו בעוד דרכים.

אם תבדקו עמוק עם עצמכם מה ההבדל בין רצון לצורך, תגלו בסופו של דבר שצורך הוא תמיד עמוק יותר מרצון, בתוך הרצון נמצאים הצרכים, שמהם בנויים הרצונות שלנו.

במילים אחרות יעדים ומטרות, הם רק אמצעים להשגת צרכים שממלאים איכויות בתוכנו.

לפני כמה זמן כתבתי פוסט קצר שאמר: "כשהמציאות מולי קשה, אני יודע שרק כאשר אני אוהב אותה כמו שהיא אני מוצא פתרונות יעילים עבורה, לא לפני כן."

הרבה רצו ממני הסבר על זה, והדרך שלי להסביר את זה הוא לומר שעל מנת לאהוב את המציאות כמו שהיא, אין דרך אחרת חוץ מלאהוב את המציאות הפנימית שלי, שהם הרגשות והצרכים שלי,

אני מתחיל בלהיות כנה לגבי הצרכים העמוקים שלי, העניין הוא שברגע שאני רואה אותם, רגשות עולים. אי אפשר להיות מודע לצורך שלא נענה ולא להרגיש רגשות, ולכן אני נהיה כנה לגבי הרגשות שלי.

כשמתחילים להבין מהן רגשות, מבינים שרגש קיים רק כי יש צורך לא ממומש, כמו "אני מרגיש פחד כי יש לי צורך בביטחון חומרי".

צורך לא ממומש הוא בסופו של דבר מחשבה שרוצה שיקרה משהו שונה במציאות. במילים אחרות, זאת מחשבה שמתווכחת עם המציאות, והיא מייצרת רגשות, לא להיפך.

תקשורת מקרבת עובדת עם רגשות וצרכים, עם היכולת להכיר בהם קודם כל בעצמי, ואחר כך לדעת כיצד לתקשר אותם לאחר (בעזרת אבחנה ובקשה), זאת מתנה נפלאה שלדעתי חייבים להתחיל ממנה.

אך כאשר אני מתחיל להכיר את הצרכים
והרגשות שלי, אני יכול ללכת מעבר, אני יכול לקחת אותם ולבדוק מה קורה כשאני נאחז בצרכים שלי, מה קורה כשאני מאמין שהצורך הזה צריך להתקיים? האם אני מרוויח מזה משהו? מי אהיה ללא הצורך הזה? איך אגיב לעולם ללא הצורך הזה?

אי אפשר להשתחרר מצורך או מחשבה שגורמים לכאב, אפשר רק לגלות אם אני מרוויח מהם משהו, ואם אני מגלה שהרווח קטן יותר ממהפסד, הצורך או המחשבה משתחררים ממני.

את זה העבודה של ביירון קייטי עושה :) זה תהליך שגורם לנו בסופו של דבר להשתחרר מצרכים שאין לנו רווח מהם, שלא שמנו לב שאנחנו מפסידים מלהחזיק בהם. העבודה הזאת, היא תהליך של לקיחת אחריות על הצרכים והמחשבות שלנו באופן מלא.

זה דבר מהפכני לשלב בין תקשורת מקרבת לעבודה של ביירון קייטי בתוך תהליך אישי של התפתחות. אלו לטעמי 2 השיטות הכי עוצמתיות לעבודה אישית שקיימות כעת בעולם שלנו,

זאת הסיבה שאני עומד להעביר קורס משולב של תקשורת מקרבת והעבודה של ביירון קייטי, שהתכנים שלו יכולים לגרום לחייכם להשתנות מקצה לקצה, להציל לכם מערכות יחסים, עבודות, חברויות, ולתת לכם את 2 הכלים החזקים האלו. 

לעוד פרטים על הקורס, לחצו כאן.

שיהיו ימים נפלאים!
ליאב

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה שלי לעדכונים על פעילויות, סדנאות וקורסים לחצו כאן

לקריאת מאמרים נוספים לחצו כאן

למידע נוסף על קורסים וסדנאות קרובות עם ליאב לחצו כאן

אין תגובות:

מאמרים פופולארים:

מאמרים נוספים