br להיפתח מחדש: זוגיות - למה זה טוב לישון בנפרד? על פי היומן דיזיין - חלק 7 -->

יום שלישי

זוגיות - למה זה טוב לישון בנפרד? על פי היומן דיזיין - חלק 7

אני מתכוון לכתוב במאמר זה גם לאלו שלא ממש מכירים את העיצוב האנושי, ואנסה לגשת לשורה התחתונה כמה שאפשר. (היכנסו לכאן אם אתם רוצים לקרוא עוד על העיצוב האנושי).

אני מודע לכך שזה נושא רגיש לאנשים מסויימים, שאולי לא יקראו את המאמר הזה. ההתנייה הרומנטית שלנו לישון ביחד היא מאוד חזקה, והאמונה נהפכה להיות כזאת שאם אנחנו לא ישנים ביחד, זה אומר שמשהו בקשר לא טוב/נכון. 
האמונות האלו קיימות בעיקר במאה שנים האחרונות (שלפני כן היו ישנים בעיקר לבד).
אז בואו נשים לרגע בצד את כל הסיפורים על האינדיאנים, על עיקרון הרצף ועוד דוגמאות שבטיות אחרות, ונתבונן על משהו ששייך למודעות של התקופה הזאת שמייצגת אינדבידואליות ולא רק שיבטיות.
המידע שבמאמר זה נכתב מתוך הניסיון האישי שלי אך רק החקירה האישית שלכם תוכל לומר לכם אם המידע הזה נכון לכם. חקירה זו יכולה לקחת הרבה זמן.


ההילה

לכל אדם יש הילה (שדה אלקטרומגנטי) מסביב לגופו. ההילה היא גדולה מאוד, אך אנחנו
מתייחסים בעיקר לחלק העיקרי שלה שהוא עד 2-3 מטרים מהגוף שלכם. ההילה הזאת תמיד מדברת עם הסביבה ומושפעת מהילות של אנשים אחרים וגם משפיעה עליהם. ההשפעה עובדת בעיקר כשנמצאים במרחק של עד 4-6 מטרים אחד מהשני (זה לא אומר שלא מרגישים אחד את השני ממרחק גדול יותר, אך זה עובד על חלק רחוק יותר של ההילה וזה נושא שונה). 
העיצוב האנושי מדבר על המכניקה של ההילה שלכם. דרך המפה הספציפית שלכם אתם יכולים לראות כיצד השדה האנרגטי שלכם עובד עד לרמה מאוד עמוקה ומדוייקת, אך יש כמה עקרונות מאוד ספציפים שמשתייכים לכולם. 
ההילה מקבלת המון התניות במהלך היום מהרבה אנשים שאתם פוגשים. הם משפיעים עליכם, ואתם עליהם. רק במהלך הלילה ההילה שלכם מתנקה, החלומות שאתם חולמים עוזרים לכם לשחרר עומסים מהשדה האנרגטי שלכם, ואתם יכולים לקום עם תחושה אנרגטית נקייה. אך כשישנים ביחד כל הזמן זה לא מתאפשר באמת.



עכשיו ניכנס להסבר המכני-אנרגטי של זה על פי העיצוב האנושי.


מרכזים פתוחים

במפה של העיצוב האנושי אפשר לראות שיש מרכזי אנרגיה ריקים (המרכזים הלבנים). אלו נקראים מרכזים פתוחים. מה שאומר שכל מרכז פתוח הוא למעשה חלון, פתח שדרכו נכנסים כל התדרים של אותו מרכז להילה של אותו אדם. 
לעומת זאת, כאשר לאדם יש מרכז מוגדר (צבוע בצבע), אותו מרכז פעיל כל הזמן ומשפיע על הסביבה שלו (על פי האיכות של אותו מרכז). כאשר לאדם אחד יש מרכז פתוח ולאדם אחר יש אותו מרכז מוגדר, האדם עם המרכז הפתוח מכפיל למעשה את האנרגיה של המרכז המוגדר בתוכו, כלומר מרגיש את ההשפעה של המרכז המוגדר פי 2. נסו לדמיין שמרכז פתוח ליד אותו מרכז מוגדר, זה כמו רכב עם חלונות פתוחים שנוסע בתוך סופת הוריקן. כל הדברים שהסופה לוקחת איתה נכנס לרכב.

לדוגמא: אם לאדם אחד יש מרכז רגשי פתוח (סולאר פלקסוס שמיוצג במפה כמשולש הכי ימני), ולאדם שלידו יש מרכז רגשי מוגדר, אותו אדם עם המרכז הפתוח ירגיש בתוכו בעוצמה כפולה את כל הרגשות של האדם עם המרכז המוגדר שמייצר כל הזמן אנרגיה רגשית, ולמעשה יהיה מותנה בשיקוף אינטנסיבי של המון רגשות.

במהלך כל היום אנחנו לרוב עם אנשים, מתערבבים באנרגיות שלנו מולם, מקבלים התניות מנטליות ורגשיות מהם. לפעמים זה כייף מאוד, לפעמים זה גם קשה. רק בלילה יש לנו זמן איכות לבדנו שבו ההילה שלנו יכולה להתנקות ולחזור להיות ללא השפעות.
אך כשאנחנו ישנים ביחד ולידנו מישהו עם מרכז מוגדר בזמן שאצלנו הוא פתוח, אנחנו מקבלים את כל האנרגיה במהלך הלילה, ולא מצליחים באמת להתנתק אנרגטית ולקום אנחנו עצמנו. אנחנו למעשה קמים עם כל האנרגיה שלהם בשדה האנרגטי שלנו, שזה לא דבר רע, אך אחרי הרבה זמן אנחנו כבר לא לגמרי מחוברים למי שאנחנו באמת.


זוגיות טובה ורומנטיקה

אחד הדברים שגיליתי בהתנסות שלי בעיצוב האנושי במהלך השנים האחרונות, היא שכאשר ישנים יום יום ביחד, אחרי זמן מה זה לא מאפשר לרומנטיקה לחיות. הרי מהי רומנטיקה? זאת המשיכה האנרגטית בין שני אנשים, המתח הזה שיוצר תשוקה.
אחרי שישנים יום אחר יום ביחד, השדה האנרגטי לא מאפשר לעצמו לחזור חזרה למצב הטבעי שלו וגורם לאנרגיה האינדבידואלית שלנו להישכח, שדרכה בהתחלה הכרנו את בני הזוג שלנו ונמשכנו אליהם.

כמו בדוגמא הקודמת, אדם עם מרכז רגשי פתוח שישן עם אדם עם מרכז רגשי מוגדר יכול לקום בבוקר עם עומס וכבדות רגשית ולמעשה כל מה שהוא רוצה זה להיות מאוזן רגשית. לפעמים זה יהיה נעים, ולפעמים זה לא יהיה נעים. תלוי במצב הרגשי של האדם המוגדר.

השינה לחוד, גורמת לחידוש האנרגיה בגוף. ואז כשאתם קמים בבוקר ופוגשים את אהובכם, אתם פוגשים אותו ממקום חדש. אתם שומרים על המשיכה בינכם, על הרומנטיקה.

השינה המשותפת ביחד באותה מיטה, בסופו של דבר יכולה לגרום למירמור, כבדות, בגלל העירבול התמידי של האנרגיות האינדבידואליות. דבר זה מתבטא אחרי זמן מה במריבות וקשיים בזוגיות רק בגלל הצורך לחזור לאנרגיה הטבעית שלנו שאינה מושפעת מהאחר.
אנשים שבאים אליי למפגש אישי עם המפה שלהם, מבינים את זה ממש טוב, אחרי שהם מגלים את המרכזים הפתוחים שלהם ומגלים כיצד הם קיבלו התניות מאנשים אחרים.


איך עושים את זה? האם זה מציאותי?

לא לכולם זה אפשרי, בגלל סיבות טכניות. אך ההסבר הוא מאוד פשוט. חשוב לשמור במרחק השינה לפחות כ 4 מטרים מהאדם האחר, לכל כיוון, וכאן הבעיה. גם אם אתם ישנים בחדר רחוק מבן זוגכם, אך אתם גרים בבניין קומות, וישן מעליכם מישהו, אתם עדיין מתערבבים עם האנרגיה של אותו אדם/שכן במהלך השינה. קירות לא מבודדים את ההילה שלכם. כמובן שככל שההילה רחוקה יותר כך ההשפעה קטנה יותר. כלומר אדם שישן איתכם במיטה ישפיע על השדה האנרגטי שלכם הרבה יותר מהשכן שלכם, לכן זה מאוד גמיש וזה כמובן תלוי במודעות שלכם לאנרגיות שמשפיעות עליכם.

עכשיו נכון שחלק מכם יגיד לי שזה מוגזם ולא צריך להיסחף בקיצוניות. אך אני כאן מסביר לכם את המכניקה של האנרגיה וכיצד זה עובד מבחינת ההשפעות. אם אתם רוצים תבדקו בעצמכם פעם. תנסו לפחות שבוע אחד לישון בטבע ללא אף אדם לידכם ותבינו על מה אני מדבר. אתם תחושו את התחושה של חזרה לעצמכם, בהירות וצלילות מנטלית, חוסר כבדות או אשמה (על עצמכם או על האחר). חשוב לציין שלפעמים לוקח שבוע של שינה לבד בשביל שהאנרגיה ממש תתנקה מהתערבבות עם אנרגיה של אדם אחר (תלוי כמה אתם ביחד במהלך היום. אצל כל אדם זה זמן אחר).


פרידות לא מודעות

הרבה זוגות נפרדים הרבה פעמים באופן זמני, רק בגלל שהם מרגישים כבר עומס אנרגטי ביחד. העומס הזה הוא ההשפעות של ההילות אחד מהשני. רק אחרי שהם נפרדים לזמן מה ונמצאים לבד הם מרגישים את הטבע האמיתי שלהם יותר. זה תהליך טבעי.
אך אם מראש באופן מודע, זוג יודע שחשוב לו לכבד את האינדבידואליות אחד של השני ולאפשר לאנרגיה להתחדש במהלך הלילה דרך שינה לבד, הוא יבחין שהמקרים האלו של עומס אנרגטי לא יגיעו למצב כזה, ולא ידרש פרידה זמנית.

הרבה זוגות שאני מכיר עושים ״הפסקות חופשה״ לא מודעות. אחד הולך לויפאסנה והשני נשאר בבית, או אחד נוסע לחו״ל לשבוע או לטיול עם חברים בטבע, וככה מורידים בעומס האנרגטי וחוזרים חזרה לעצמנו. אך לא בהכרח שזה היה צריך לקרות אם כל לילה הייתם מאפשרים להילה שלכם להתנקות ללא הפרעות ועומסים מכל ההתניות שצברה במהלך היום.


להירדם ביחד ולקום ביחד

אחד הדברים הכי כייפים להרבה אנשים זה להירדם ביחד (אם אפשר בחיבוק), ולחלק מהאנשים זה לקום ביחד. בגלל שאני רגיש למגע, אני לא יכול להירדם ללילה שלם כשמישהי נוגעת בי, לכן אני מאלו שאוהבים ללכת לישון לבד, אבל מאוד אוהב לקום ביחד ולהתכרבל עוד במיטה. עבורי שינה היא מדיטציה ואני צריך ניתוק מוחלט. לא מעט נשים שהייתי איתם נפרדו ממני דיי מהר אחרי ששמעו שאני לא יכול לחבק אותם בלילה, שעבורם זה היה צורך בסיסי.

אז איך מגשרים על זמן האיכות של השינה בנפרד?
הדרך הפשוטה ביותר היא להירדם ביחד אך לא עמוק מאוד, ואז פשוט לקום לפני שממש רוצים להיעלם לעולם החלומות וללכת לישון בחדר נפרד. כנ״ל לגבי הבוקר, אפשר לקבוע שמי שקם ראשון הוא זה שמגיע לשני ומצטרף אליו להתכרבלות בוקר. הכל כמובן תלוי בנסיבות ובזמן הנכון. אם אתם גרים ביחד כזוג הדבר האידיאלי לדעתי הוא שלכל אחד יהיה חדר נפרד משלו, זה שומר על האינדבידואליות בתוך הקשר ומאפשר ספייס פרטי.


הרגישות בשינה על פי הטיפוס האנרגטי

בעיצוב האנושי ישנם 4 סוגי הילות, אלו הטיפוסים האנרגטים. תוכלו לקרוא עליהם כאן.
באופן גורף לפרוג׳קטורים ולרפלקטורים יהיה הרבה יותר מאתגר לישון עם אנשים אחרים (בעיקר ג׳נרטורים), מכיוון שהם טיפוסים מאוד רגישים לאנרגיה של אנשים אחרים. ישנם לא מעט ג׳נרטורים שאני מכיר (בעיקר נשים) שגם לא מסוגלים לישון עם אנשים אחרים עקב רגישות למגע, תזוזות, סאונד וכדומה. זה מאוד אינדבידואלי. לכל סוג הילה, יש דרך משלה להיות מושפעת מאנשים אחרים, לכן זה חשוב לדעת את הסוג שלכם.


לסיכום

כשישנה אהבה אמיתית בין שני אנשים, השינה לבד לא גורעת ממנה, אלא רק מעצימה אותה. לכל זוג שמבקש ממני עזרה במערכת יחסים שלהם, הדבר הראשון שאני אומר להם זה לישון לבד ואני מדגיש במרחק של 4 מטרים אחד מהשני ולפחות שבועיים עד חודש בשביל התחלה. רק זה ממש יכול לשפר את העוצמה האישית של כל אחד מהם בנפרד, ואז מתוך העוצמה הזאת, אפשר לפתור כל בעיה בצורה הרבה יותר טובה. אם אתם זוג טרי שישן מדי פעם אחד אצל השני, ממליץ לכם לבדוק אופציה לישון לפעמים לבד באותו הבית אם זה אפשרי טכנית.

היו זוגות שהכרתי שנפרדו אחרי שישנו לבד, אבל לא בגלל זה הם נפרדו, אלא בגלל שהשינה לבד גרמה להם להתחבר למי שהם והם הבינו שלא היו עצמם עד כה בתוך הקשר וכאשר התחברו מחדש לעצמם, הבינו שהקשר לא מתאים להם, לכן הפרידה היתה באהבה והבנה.

אני מוצא ששינה לבד זה קודם כל הדבר הטוב ביותר שתוכלו לעשות עבור עצמכם ואחר כך בשביל לשמור על זוגיות בריאה.
חשוב ללמוד לכבד את הטבע האמיתי של האנרגיה שלכם, זאת הזכות הקיומית הבסיסית שיש לכל אדם, ולכן לאפשר לאנרגיה שלכם להתנקות במהלך הלילה זאת פעולה בסיסית ורצויה כמו להזין את הגוף שלכם באוכל. 
באותה מידה חשוב גם לכבד את האינדבידואליות של בן/בת הזוג שלכם ולאפשר לאנרגיה שלו להתנקות, אם זה לא יקרה, זה יקרה בדרך הרבה פחות טובה לזוגיות (כמו פרידה, ניתוק זמני).

עם עצמי אני לא שולל לישון מדי פעם ביחד כל הלילה. אך אני מודע מה קורה לי ומה אני צריך ומתי לשים לזה גבול ובעיקר לכבד את הגוף שלי.
ממליץ לכם לשים לב מה זה עושה לכם. בדקו האם אתם באמת שמחים? האם יש לכם שמחה בלב? או שזה מרגיש לכם כבד מדי? תבדקו אם אתם צריכים ספייס אנרגטי ואל תתביישו לדרוש אותו, ללא פחד מהתגובה של הצד השני. אפילו תדברו על זה, תשאלו אחד את השני. יכול להיות שתגלו ששניכם רוצים לישון לבד, וזה לא אומר שום דבר על הקשר, אלא רק יעצים אותו.

מזכיר לכם שהכל זה ניסוי, ויכול להיות שתגלו שזה לא מתאים לכם. המאמר הזה כאן בשביל לתת לכם זוית מעניינת שיכולה להיות עבורכם עזרה לחייכם ולמערכת יחסים שלכם, או לא. בשביל זה צריך לבדוק ולהתנסות בחוויה.


אני מאחל לכם מסע מהנה ושינה נעימה.

לסשן קריאה אישית של מפת העיצוב האנושי שלכם כנסו לכאן

למאמרים נוספים על היומן דיזיין לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה שלי לעדכונים על פעילויות, סדנאות וקורסים לחצו כאן

לקריאת מאמרים נוספים לחצו כאן

למידע נוסף על קורסים וסדנאות קרובות עם ליאב לחצו כאן

תגובה 1:

Sheila K אמר/ה...

אני מאוד מתחברת לזה.
היה לי רק בנזוג אחד שאהבתי לישון איתו. עם השאר תמיד היה לי מאוד קשה לישון.
זה היה מתחיל בחיבוק.. כשהם היו נרדמים הייתי גולשת החוצה מהחיבוק. לפעמים אפילו הייתי קמה והולכת לסלון או מתחילה להסתובב בבית.
אישית תמיד התייחסתי למיטה שלי כסוג של מקדש. אין מצב להכנס למיטה מבלי להתקלח קודם, או אפילו לשבת עליה עם בגדים שהייתי איתם במהלך היום.
שינה איכותית חשובה לי - ומבחינתי איכות השינה נקבע ע״י רמת ניקיון - פיזי ואנרגטי.

מאמרים פופולארים:

מאמרים נוספים