br להיפתח מחדש: מהו הטבע של ילדכם על פי סוג ההילה שלהם? הדרכה והמלצות על פי מפת העיצוב האנושי - חלק 6 -->

יום חמישי

מהו הטבע של ילדכם על פי סוג ההילה שלהם? הדרכה והמלצות על פי מפת העיצוב האנושי - חלק 6

כחלק מהעיסוק שלי כמטפל אני עושה סשנים של איבחון ודיוק עבור אנשים דרך קריאת מפה של העיצוב האנושי. אחת האהבות שלי בתחום זה הוא ילדים, שאיתם עבדתי במשך שנים בתחומים רבים. 
ברשימה למטה הבאתי מידע והמלצות עבור ילדים לפי כל טיפוס (סוג הילה). אם יש לכם ילדים, המלצות אלו יכולות מאוד לעזור להם בהתפתחות שלהם וגם לכם כהורים ואפילו לשנות את חייהם.
על מנת לדעת איזה סוג הילה יש להם כנסו ללינק הזה: 
http://www.jovianarchive.com/Get_Your_Chart פתחו את המפה שלהם על פי תאריך לידה ושעת לידה מדוייקים. מעל המפה תראו את ה type. שזה למעשה סוג ההילה שלהם.

חשוב לזכור: העצות כאן הם כלליות אך מאוד נכונות עבור כל טיפוס. כמובן שישנם עוד הרבה פרמטרים ודיוק שאפשר לגלות רק בתוך המפה הספציפית שלהם, אך לזה נדרש מפגש מיוחד.



ג'נרטורים/מניפסטינג ג'נרטור - 67% מהאוכלוסיה
ילד ג'נרטור צריך להירדם אחרי שהוא
מיצה את כל האנרגיות שלו לאותו היום
טיפוסים אנרגטים שצריכים להוציא אנרגיה ולמצות אותה.
פנו אליהם בשאלות של כן או לא, אל תגידו להם מה צריך, תשאלו. 
אם צריך שאלו שוב ושוב. שנו את טון הדיבור של השאלה על מנת שהם יתחברו לשאלה יותר.
היו מודעים לקולות שלהם.
אם הם מניפסטינג ג'נרטור, שאלו אותם אם הם במקרה דילגו על צעד כלשהו במה שהם עושים - "האם שכחת משהו?"
הם לומדים הכי טוב כאשר הם בסביבה שנותנת להם ללמוד על עצמם.
תנו להם ללכת לישון מתי שהם מותשים, אל תציבו להם גבולות שינה, זה יגרום להם לתסכול פנימי ולהוצאת האנרגיה העודפת דרך כעסים ותיסכולים במקומות לא נכונים. בשלב כזה או אחר הם יסדרו את שעות השינה שלהם לבד והאנרגיה בגוף תתאזן.
עודדו אותם לשאול אחרים שאלות של כן או לא, ולעבוד בשיתוף פעולה ולא ליזום מבלי לשאול אחרים אם הם מוכנים לכך.


פרוג'קטורים - 22% מהאוכלוסיה
פרוג'קטורים הם טיפוסים לא אנרגטים אך כילדים הם מתנהלים הפוך ונחשבים מאוד להיפראקטיבים, בדרך כלל זה קורה כאשר ההורים והסביבה שלהם מוגדרים כג'נרטורים ומשפיעים עליהם.
השאלות שילדים פרוג'קטורים נולדים איתם הם:
מי אני? האם יבחינו בי?
למדו אותם לחכות להזמנה מילדים אחרים ולא לדחוף את עצמם לאחרים.
הזמינו אותם בצורה מכובדת להצטרף אליכם.
אל תשאלו אותם שאלות של כן או לא. הזמינו אותם וחכו לתגובה שלהם.
התייחסו אליהם כילדים מיוחדים עם התייחסות מיוחדת,
אל תדחפו אותם לעשות דברים או ללכת לחוגים אקטיבים, אלא אם כן יבקשו זאת.
הסבירו להם שזה בסדר לנוח אם הם צריכים.
צרו להם מודעות לכמות אנרגיה שהם מוציאים.
הם אוהבים ללמוד דברים חדשים. גרו את האינטיליגנציה שלהם.
הראו להם והסבירו להם על דברים חדשים ועל כל דבר שקיים מסביבם, הם יעריכו אתכם מאוד.
אפשרו להם לחכות ולהתבונן עד שהם מוזמנים. 
אל תדחפו אותם ליזום בעצמם. הם לא בנויים ליזום.
הם לומדים הכי טוב בסביבה מובנית.
הם זקוקים לאנרגיה של הג'נרטורים על מנת להיות בעשייה, אולי הם יזדקקו שג'נרטור יהיה איתם בחדר בזמן שהם עושים שיעורי בית.
עודדו אותם דרך זה שאתם מראים להם שאתם מזהים אותם.
אל תנסו לשאול אותם שאלות של ׳כן׳ או ׳לא׳, כי הם לא באמת מתחברים לשאלות האלו. הזמינו אותם למה שיש וחכו שיגיבו לזה.
הם צריכים שינה בריאה וטובה, ולפעמים הם צריכים להיות ללא השפעה אנרגטית של אנשים לפני שהם נרדמים.
חשוב לשים להם גבול מתי ללכת לישון, אחרת הם לא יודעים מתי האנרגיה שלהם נגמרת.
הם רגישים מאוד לרעשים ולסביבה אנרגטית, לכן חשוב מאוד לתת להם סביבה נקייה וללא הפרעות לפני שהם נרדמים.


מניפסטורים - 10 אחוז מהאוכלוסיה
אלו ילדים בעליי נטייה חזקה ליזום בעצמם מבלי לשאול אחרים. מרכז הגרון שלהם מוגדר ומחובר למרכז אנרגטי, זה אומר שכל הזמן יש להם אנרגיה לדבר וגם כוח בדיבור שעלול לאתגר הורים.
לילדים מניפסטורים יש התקפי זעם מאוד קשים. במהותם הם כל הזמן מחפשים את השקט שלהם ורוצים להיות לבדם אחרי שהיו עם הרבה חברים, אבל הם עלולים להיות מותנים לרצות כל הזמן להיות עם חברים עד שהם מתחילים להיכנס לכעס שלעיתים הם יפנו אותו למול ההורים יותר מאשר למול החברים.

ילדים מניפסטורים חשוב ליידע אותם. אל תשאלו אותם שאלות של כן או לא, או תבקשו מהם. לדוגמא: יש פיצה או ספגטי לאוכל, אתה יכול לבחור אחד מהם. במקום: מה בא לך? פיצה או ספגטי?

אל תנסו לשאול אותם שאלות של ׳כן׳ או ׳לא׳, כי הם לא באמת מתחברים לשאלות האלו. פשוט תיידעו אותם מה יש או מה האופציות הרלוונטיות וחכו להחלטה שלהם.

עזרו להם לראות את הכוח שלהם להשפיע על אחרים. יש להם המון השפעה על הסביבה שלהם.
למדו אותם לבקש רשות לפני שהם לוקחים משהו - חשוב ביותר!
אפשרו להם להיות בשקט ובשלווה עם עצמם, הם לא זקוקים לגירוי תמידי.
הם לא כאן בשביל להיות מושפעים מאחרים, אל תנסו לשלוט בהם כי לא תצליחו.
תנו להם לבחור את הסביבת למידה שלהם, אל תבחרו בשבילם
הם אוהבים לעשות דברים לבד, אפילו ללמוד. כך שאל תדאגו אם הם מתבודדים.
למדו אותם לתקשר עם אחרים בצורה נדיבה ונעימה, על מנת שההשפעה שלהם תהיה רכה יותר.
הסבירו להם שיש להם השפעה חזקה על הסביבה, ושהם יקבלו מה שהם רוצים אם הם יתנהגו בדרכים מסויימות ולא תמיד כפי שהם חושבים.
באופן טבעי קשה להם להבין ולכבד תבניות והתנהגויות חברתיות שמבוססות על גיל, תרבות ועוד…
צדק מאוד חשוב להם.
חשוב תמיד ליידע אותם אם הם עושים משהו לא נכון, אך נסו להימנע מלומר להם מה הם כן צריכים לעשות, אחרת תיצרו התנגדות מולם, רק יידעו אותם.
חשוב גם ליידע אותם מה אתם מרגישים אליהם / עושים איתם / חושבים עליהם.
חשוב לשים להם גבול מתי ללכת לישון, אחרת הם לא יודעים מתי האנרגיה שלהם נגמרת.


רפלקטורים - 1% מהאוכלוסיה
השאלה של הרפלקטורים היא : מי אני היום?
יכול להיות מאוד קשה להורים להתחבר לילד, כי כל הזמן נראה שהילד חומק מהם.
כשהם מתנהגים בצורה נורמלית, ההורים יכולים להיות מודאגים 
אל תבקשו מהם להיות עקביים, לא באישיותם ולא בדברים שהם עושים, כי הם לא.
חשוב לכבד את הבחירה שלהם לגבי מיקום הבית, החדר או נסיעה לכל מקום שונה,
כי כל ההתנהגות שלהם יכולה להשתנות אם הם לא מרגישים בנוח במקום שבו הם נמצאים.
עודדו אותם לעבור דרך דברים מבלי להציע עזרה או תשובות לאחרים.
כבדו את הזמן הלוקח להם להבין את עצמם ואת הבחירות שלהם, שלרוב יכולות לקחת עד חודש ימים.
חשוב לשים להם גבול מתי ללכת לישון, אחרת הם לא יודעים מתי האנרגיה שלהם נגמרת.


להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה שלי לעדכונים על פעילויות, סדנאות וקורסים לחצו כאן

לקריאת מאמרים נוספים לחצו כאן

למידע נוסף על קורסים וסדנאות קרובות עם ליאב לחצו כאן

אין תגובות:

מאמרים פופולארים:

מאמרים נוספים