br להיפתח מחדש: מהו העיצוב האנושי? - הסמכות הפנימית שלכם - חלק 5 -->

יום רביעי

מהו העיצוב האנושי? - הסמכות הפנימית שלכם - חלק 5

לחלק 4 - התניות ותירוץ התאומים


החלטת החלטות בחיינו היא דבר חשוב ביותר. זהו מה שגורם לנו להיכנס לכל שיתוף פעולה, או מערכת יחסים בצורה נכונה. כל החיים ישנם לחצים מבחוץ שאולי נחווה אותם כמנסים להחליט בשבילנו. כיצד אנחנו יכולים להחליט בשבילנו? זאת השאלה החשובה.

החלטות 
אחת המתנות הגדולות של העיצוב האנושי הוא ללמד אותנו דבר מאוד פשוט ויפה: כיצד להחליט החלטות מהמקום הנכון.
מקום זה גם נקרא 'הסמכות הפנימית' שלנו.
לכל אדם ישנה אנרגיה בגופו שעליו הוא יכול לסמוך על מנת שתכוון אותו לעשות החלטה. את כל ההחלטות שעבדו עבורכם בחיים עשיתם מהמקום הזה. היומן דיזיין נותן לנו את הידע החשוב הזה על עצמנו ומראה לנו בדיוק איך המקום הזה עובד, ואז שולח אותנו לחוות ולהתנסות עם הסמכות הזאת ולשנות את חיינו לטובה, ולצמוח דרך ההחלטות שלנו בחיים על מנת להתפתח למקום גבוה ועמוק יותר בחיינו.

באופן טבעי הניסוי והטעייה שלנו בחיים גורמים לנו בסופו של דבר להבין לבד כיצד להתחבר לאינטואיציה שלנו ולדעת מה לבחור בכל רגע ורגע. אך מדריך המשתמש של העיצוב האנושי, מראה לכם את זה בצורה מאוד ברורה דרך הסמכות הפנימית שלכם. הוא מראה לכם על איזו אנרגיה בגופכם אתם יכולים לסמוך על מנת שתראה לכם את הדבר הנכון עבורכם לבחור.



סמכות חיצונית
סמכות חיצונית מתבטאת במפת העיצוב האנושי דרך מרכזי הראש - האג'נה והכתר, איתם אנחנו מקבלים מידע ומעבירים מידע החוצה. כאשר אנחנו מאמינים שמישהו הוא סמכות ושהוא יכול לעזור לנו לבחור משהו, אנחנו מחליטים דרך המידע שלו ולכן הוא הסמכות החיצונית שלנו.

הסמכות החיצונית היא המיינד, או בעברית 'הדעת', הסיבה היא כי דרכה אנחנו נותנים סמכות לאנשים אחרים, או לפחות מנסים לתת.

אדם שיש לו מיינד חזק, ינסה לתת כל הזמן סמכות חיצונית לאנשים אחרים מבלי שיתבקש, על מנת לקבל מהם אישור, אהבה או הערכה או על מנת לשלוט בסיטואציה.

אדם עם דעת צלולה, ייתן סמכות חיצונית לאדם אחר, רק כאשר התבקש על ידו, וגם ייתן לו את הזכות לבחור מה נכון ומה לא, כלומר יידע שיש לו סמכות פנימית.

סמכות חיצונית מתנה אותנו להיות מי שאנחנו לא באמת ולא מאפשרת לנו להתחבר לאמת הפנימית שלנו. הרבה האנשים נמצאים במצב תמידי של לחיות את חייהם דרך הדעת (המיינד) שלהם, ולא מתוך הסמכות הפנימית שלהם.

כאשר זה קורה אותם האנשים מגיבים ומחליטים מתוך חוסר של אהבה, אישור או קבלה ורצון להשלים אותם בחייהם. מערכות יחסים הן הדבר הבולט ביותר בבחירות שלנו. התחלות של קשרים שאינן באות מתוך הסמכות הפנימית שלנו, ממקום רגוע ואמיתי, תמיד יעודן להיכשל. אין זה טוב או רע, כי גם מזה לומדים. ואנחנו כאן בשביל להתפתח וללמוד. אך העיצוב האנושי, מביא איתו ידע בעל פונטציאל עצום לעשות לכם את חווית המשתמש בעולם זה הרבה יותר קלה ונעימה, והכי חשוב הרבה יותר אמיתית ואוטנתית לכם.

הסמכויות הפנימיות
הסמכות הפנימית היא זרימה של אנרגיה בגוף שאותה אנחנו חווים כאיכות בתוכנו ודרכה אנחנו בוחרים ללא מתח או פחד, אלא בשלווה וחיבור פנימי. ישנם 5 סוגים של סמכויות פנימיות שמתבטאים דרך מרכז מוגדר (צבוע בצבע) ולוקח זמן להכיר אותם ברמת החוויה.

כדי להתבונן ולהכיר את הסמכות שלכם, אתם צריכים לפתוח את המפה שלכם ובשביל זה אתם צריכים גם את שעת הלידה שלכם ממשרד הפנים או תעודת לידה (עדיף לא מההורים). אם נולדתם בארץ אפשר להתקשר למשרד הפנים בכוכבית 3450 ולבקש את שעת הלידה שלכם.
את המפה ניתן לפתוח בקישור כאן. אחרי שפתחתם את המפה, תביטו על המפה ותסתכלו על הטקסט היכן שרשום באנגלית: Inner Authority, ותראו מה כתוב שם בשחור.

שימו לב שמה שאתם עומדים לקרוא כאן על הסמכות שלכם, לא בהכרח הדרך שבה אתם מתנהגים או מכירים את עצמכם, והסיבה היא שרובנו חיים בהתנייה של סמכות חיצונית. לכן הידע של העיצוב האנושי אומר שצריך זמן להתנסות, לחקור ולחוות אם הוא נכון עבורכם. בדקו את הידע הזה ותגלו אם הוא מתאים לכם עם הזמן (לפעמים לוקח גם כמה שנים).
הידע הזה הוא תקציר ואינו תחליף לקריאה מעמיקה:

סמכות רגשיתEmotional - Solar Plexus
מרכז מקלעת השמש נמצא בין הצלעות. הסמכות הרגשית היא הסמכות הכי חזקה בכדור הארץ.  כ-46 אחוז מהאוכלוסיה. אנשים אלו הם בעליי מרכז רגשי (סולאר פלקסוס) מוגדר. יש להם יכולת להיות בעומק רגשי לאורך זמן, אלו הם האנשים אשר מביאים את הגלים הרגשיים לתוך העולם. דרוש להם זמן על מנת להחליט מה נכון להם, מכיוון שהם עוברים תהליך רגשי בתוך החיים, וכל החלטה חשובה עבורה צריכה להיעשות דרך בהירות רגשית, שאותה מקבלים עם הזמן ולא בהחלטות מידיות ופזיזות.
לכן חשוב לאנשים עם סמכות זאת להיכנס לכל החלטה, או מערכת יחסים באיטיות (דבר שהם בדרך כלל לא עושים כאשר הם עובדים מסמכות חיצונית).

כל שאר הסמכויות האחרות הן סמכויות אשר מקבלות את ההחלטות ברגע הזה. אך הסמכות הרגשית היא הסמכות היחידה שאינה יכולה להחליט עכשיו ברגע זה, מכיוון שהרגש כל הזמן משתנה ונע בגלים, האדם בעל סמכות זאת, כל הזמן חווה ולומד את העולם או את האדם הספציפי שאליו קשורה ההחלטה דרך האיכות הרגשית שלו. ולכן על האדם הרגשי, ללמוד לחכות ולהיות סבלני עד אשר הוא מקבל בהירות רגשית.
הסמכות הרגשית עובדת בגלים, הגל דוגם את חווית המציאות ממצב של חוויה דחוסה ומלאה עד למצב של חוויה מאווררת וקלילה. זה לוקח זמן של ימים שעובר בשביל לעבור מנקודה לנקודה. בכל רגע האדם בעל הסמכות הרגשית דוגם את המציאות מנקודה חדשה וככה לאט לאט חווה את המציאות לגבי הבחירה שהוא צריך לבחור בכל הספקטרום, עד שהוא מקבל ביטחון רגשי שאיתו הוא יודע בוודאות מה נכון, וזה לוקח זמן ואין לזה שום הגיון לוגי. לכן אדם עם סמכות רגשית, רוב הזמן לא יודע מה הוא רוצה כשזה נוגע לבחירה חשובה בחייו, ולעיתים הוא יכול להיראות כמבולבל. אם אתם חווים את זה, דעו שאתם מנסים לבחור מהראש (סמכות חיצונית), ותנו לעצמכם זמן. אמרו לעצמכם, "אני לא צריך לבחור ברגע זה דבר, מותר לי לחכות".
לצפייה בוידיאו של ליאב על הסמכות הרגשית (למתקדמים) לחצו כאן.


סמכות סאקרל Sacral
זוהי סמכות של האינטואציה של כוח החיים, ויש אותה רק לג'נרטורים. והיא 33 אחוז מהאוכלוסיה בעולם. הסקראל נמצא בבטן התחתונה והוא מרכז אנרגטי שכל מטרתו היא לייצר חיים דרך תנועה ולכן הוא כל הזמן מחובר לחיים ולמה שקורה מסביבו. הסמכות הזאת פועלת רק כשמשהו מגיע אליה. כלומר אם אתם בעלי סמכות סקראלית, הבחירה הנכונה שלכם תעבוד נכון רק כאשר משהו מגיע אליכם. "מה זה משהו?" - זה כל דבר שאתם רואים, שומעים, מרגישים. אך זה לא הפחד שלכם בראש וזה לא מחשבות שסתם עוברות לכם, להן הסקראל לא מגיב בצורה נכונה.

הסמכות הזאת אומרת לכם שכל תגובה שלכם בעולם תיעשה דרך המרכז של הסקראל (הארה), כי הוא המרכז של כוח החיים שמחובר לגוף ולמציאות הקיימת בכל רגע.

הסמכות הזאת עובדת בקולות. היא אינה אומרת "כן" או "לא" מהראש, אלא אומרת "אה הה!" (כן), או "אה אה!" (לא). האינטואיציה הפנימית של הגוף מושכת אדם זה באופן מיידי להחלטה של 'כן', או דוחה אותו באופן מיידי להחלטה של 'לא'. לפעמים הסמכות הזאת תגיד לכם "אה הה!" (כן), אבל המיינד יגיד לכם "מה פיתאום! מה איתך?!".. למי תקשיבו? עשו ניסוי ותראו מה יקרה. אלו אנשים ספונטניים שמחליטים מהרגע להרגע, ואחד הדברים שהכי יכול לבלבל אותם זה לחשוב שהם צריכים להחליט מהרגשות שלהם. לכן הם לא יכולים לעשות החלטות על פי הרגש, אלא רק על פי תחושת הבטן והחיבור לחיים.

סמכות ספלין  - Splenic
11 אחוז מהאוכלוסיה. מרכז הספלין נמצא מסביב לטבור אך מורגש בכל הגוף. זוהי סמכות שיש רק לטיפוסי פרוג'קטורים ולמניפסטורים. סמכות הספלין עובדת על פי האינסטינקט החייתי וההישרדותי של הגוף. אנשים בעלי סמכות ספלין, עושים החלטות על פי האינטואיציה החייתית שבגופם. המחשבה שמתלווה לסמכות הספלין היא "כן, זה בריא לי. זה נכון להישרדות שלי, זה נכון לגוף שלי." סמכות זאת, היא סמכות שאינה דורשת זמן, ויודעת באותו הרגע מהי הההחלטה, אך לא תמיד אנשים עם סמכות ספלין מודעים לקול הזה בגופם ואז מחכים שוב שהקול ידבר ולעיתים זה לוקח זמן.
בדרך כלל אלו יהיו אנשים שאינם יכולים לתכנן דברים, עד הרגע שהם מרגישים שמשהו בריא ונכון עבורם, והאיטואיציה של האינסטינקט שלהם יאותת להם ואז הם ידעו שנכון לעשות זאת.
לעיתים אנשים בעלי סמכות ספלין יעשו רושם שהם פועלים בדרך קרה וחסרת התחשבות, או בדרך מאוד "לוגית". ונראה שההחלטות שלהם זה או שחור או לבן. והם "חותכים" מהר כאשר הם מרגישים שמשהו לא בריא עבורם. אך זוהי דרכם לדעת שמשהו נכון או לא נכון עבורם.

סמכות אגו (לב) - Ego
1 אחוז מהאולוסיה. זוהי סמכות שיש רק לפרוג'קטורים ולמניפסטורים. סמכות האגו, קשורה למרכז הלב הנמצא בחלק התחתון של עצם החזה. זהו המרכז של כוח הרצון, האומץ והערכה
עצמית. זהו המרכז שנותן את הכוח לפעול מתוך תחושה לממש דבר כלשהו. כאשר הסמכות הזאת פועלת יש לאדם תחושה של חיבור לעצמו מתוך הכוח רצון והערכה העצמית שלו. אם אין לאדם זה תחושת הערכה עצמית וכוח רצון באותו רגע הבחירה, כנראה שהתשובה היא "לא", לרוב כדי לאדם זה להיות בחיבור לכוח הרצון שלו ולדבר את הרצון שלו החוצה כדי לדעת מהי הבחירה הנכונה עבורו.

סמכות מרכז הלב הגבוה (מרכז הג'י) Self Projected
3 אחוז מהאוכלוסיה. סמכות זו יש רק לפרוג'קטורים. מרכז הלב הגבוה נמצא בחלק העליון של עצם החזה. סמכות זו פועלת תוך כדי הדיבור עם אנשים אחרים. כאשר אנשים עם סמכות זו מדברים, הם מתחילים לשמוע את עצמם ולהבין מהו הכיוון הנכון ביותר עבורם. כאשר הם חשים חיבור לאהבה ללא תנאי, וכאשר הם שמחים, הם יודעים שהם עושים החלטה נכונה. וזאת הם יודעים הכי טוב, תוך כדי שיחה עם אדם אחר, שהם יכולים לסמוך עליו שיקשיב להם מבלי שישפוט אותם או יעצור אותם מלדבר, השמחה בלב והכיוון הוא זה שמוביל אנשים אלו, ולכן הם היחידים שמלמדים בעולם כיצד לבחור מתוך שמחה אמיתית של הלב, וזה כמובן כאשר הם מפסיקים להקשיב לסמכות חיצונית (לראש שלהם).

סמכות חיצונית - None
היחידה שאינה נחשבת לסמכות פנימית. היא 0.5 אחוז מהאוכלוסיה. זוהי סמכות שיש רק לפרוג'קטורים, והיא סמכות שדומה לסמכות מרכז הלב הגבוה, אך במקרה הזה אין מרכז מוגדר בתוך הגוף שאחראי על הסמכות. לאדם זה יש צורך לדבר את מחשבותיו כדי להבין האם הכיוון שלו הוא הנכון. עליו לבדוק ולהרגיש את החיבור עם הצד השני שהזמין אותו, ולגלות כיצד להתנהל תוך כדי דיבור וכך הוא מגלה לאן נכון לו ללכת.
הנטייה של אדם עם סמכות זו היא לדבר את ראשו ומחשבותיו לאנשים אחרים מבלי שהזמינו אותו לכך, ודבר זה מוציא אותו (וגם אחרים) מאיזון, נותן להם סמכות חיצונית ולא מקשיב לסמכות הפנימית האמיתית שלהם. לכן מטרת אדם זה הוא לדעת כיצד לכוון את אלו שמזמינים אותו להתחבר לסמכות הפנימית שלהם ביחד עם העצות והחוכמה המעולה שיש לאדם זה.



סמכות חיצונית - None לרפלקטורים
במידה וכל המרכזים שלכם במפה לבנים, זה אומר שאתם רפלקטורים. לחצו כאן להסבר.


מה הלאה? 
שאלה שעולה לחדשים בעיצוב האנושי, זה "האם אז אני דומה לכולם? איפה אני מיוחד בזה?" השאלה הזאת מן הסתם עולה כי אתם מסתכלים על האחוזים. אך העניין פה שלכל מרכז שמוגדר כסמכות יש ערוץ מיוחד שמחובר אליו, ויש הרבה סוגים של ערוצים, ולכן כל אחד הוא מיוחד בדרכו על פי הערוץ שלו ועל פי עוד פרמטרים (שערים באותו מרכז), לפי הנתונים האלו אפשר להבין בצורה עמוקה ומדויקת יותר כיצד כל סמכות פועלת כאשר היא מופעלת, ואז לחבר את זה לשאר החלקים במפה מאפשר לכם לדעת הרבה יותר על הדרך שבה אתם פועלים בצורה נכונה.

המידע כאן הוא רק הקצה של הבנת הסמכות, אך הוא מספיק לכם בשביל להתחיל לתרגל. על מנת להבין לעומק על הסמכות שלכם ועוד הרבה יותר, אתם יכולים לבוא לקריאת מפה מעמיקה של 2 מפגשים בני שעה וחצי כל אחד (דרך האינטרנט או פרונטלית), לפרטים על מה תתן לכם קריאה אישית עם ליאב, לחצו כאן.

העיצוב האנושי יורד לפרטים מאוד ספציפים שכולם ביחד מרכיבים את מי שאתם ברמת הדי.אנ.איי. אם אתם רוצים עוד קצת לדעת על הקשר לערוצים וסמכויות אפשר לקרוא כאן (אך שימ ולב זה חומר למתקדמים).

לסיכום:
כל הסמכויות הן דרכן של הגוף שלנו לתת לנו חותמת לגבי ההחלטה הנכונה עבורנו. הן מראות לנו שהמחשבות שלנו באות ממקום שליו ולא מתוך התנייה, מתח או פחד. כאשר אנחנו מתנסים ובודקים כיצד לחיות מתוך הסמכות הפנימית שלנו, אנחנו מוצאים את המדריך האמיתי שחי בתוכנו. את המאסטר שמחליט, וככל שהכיוונון עם הסמכות הפנימית מתעצמת, החיים ממשיכים ופועלים בצורה נכונה יותר ויותר, ואתם פחות ופחות מקבלים סמכות חיצונית מאנשים אחרים, ופחות צריכים לדעת מה אחרים חושבים על מנת לעשות החלטות בחייכם. דבר שמשחרר אתכם ומעצים את החיים בצורה שלא תיאמן.

טיפ חשוב: הסמכות הפנימית עובדת נכון רק במידה ואתם מתנהלים על פי האסטרטגיה שלכם (על פי סוג הטיפוס/הילה שלכם). לדוגמא, אם אתם ג'נרטורים, האסטרטגיה שלכם היא לחכות שמשהו יגיע אליכם ורק אז להגיב. אך אם אינכם מחכים שמשהו יגיע אליכם, אלא מגיבים לפני, או יוזמים מבלי שדבר הגיע אליכם, הסמכות הפנימית שלכם לא תפעל נכון. עליכם להגיב למה שמגיע אליכם, ורק אז התגובה קורית מתוך הסמכות שלכם. אם אתם פרוג'קטורים חשוב שתקבלו הזמנה ראויה לפני שאתם מחליטים.

שיהיה בהצלחה!

למידע על סשן אינטרנטי לקריאת המפה האישית שלכם לחצו כאן 

לעוד מאמרים על העיצוב האנושי לחצו כאן

חלק 6 - ילדים על פי סוג ההילה שלהם



להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה שלי לעדכונים על פעילויות, סדנאות וקורסים לחצו כאן

לקריאת מאמרים נוספים לחצו כאן

למידע נוסף על קורסים וסדנאות קרובות עם ליאב לחצו כאן

אין תגובות:

מאמרים פופולארים:

מאמרים נוספים