br להיפתח מחדש: מהו העיצוב האנושי? התניות ותירוץ התאומים - חלק 4 -->

יום חמישי

מהו העיצוב האנושי? התניות ותירוץ התאומים - חלק 4


למאמר קודם - Human Design - העמקה, חלק 3

בשביל שנוכל להתקדם חשוב לנקות את השטח ממה שאני קורה לו "תירוץ התאומים".
הכרתי אנשים בעבר שיש להם את "תירוץ התאומים". השכל הלוגי שלהם ישלול את האופציה לקבל ידע דרך תאריך ושעת לידה וישלול את הרצון להשתמש בו עקב הסיבה שאם לתאומים יש מפה זהה, איך זה הגיוני שיהיו להם אותם תכונות ויהיו בדיוק אותם אנשים? הרי אנחנו יודעים שבמציאות זה לא לגמרי ככה. או סיבה יותר קשוחה מזו: אם בזמן שנולדת נולדו נגיד עוד 10 אנשים בעולם בדיוק באותה שנייה. האם זה אומר שאתם בדיוק אותו הדבר?
אז אם אתם מאלו שיש להם את החשיבה המדעית הזאת, ורוצים להבין ולדעת את התשובה, המשיכו לקרוא ואסביר לכם בקצרה כיצד זה ייתכן.

התניות ואמונות
בשביל להבין את האמת מאחורי "תירוץ התאומים", חשוב קודם להבין מהי התניה. התניה זו התנהגות שלא שייכת באמת למי שאתם באמת. כל התניה היא מחשבה (ואחר כך פעולה) שמגיעה מהצורך באהבה, אישור או קבלה, מאנשים אחרים, מהעולם או מעצמנו. 

אם אני צריך תשומת לב ממישהו, אני מפתח התנהגות כלשהי שגורמת למשיכת תשומת הלב ממנו. התנהגות זו אינה שייכת למי שאני באמת, היא שייכת לעצמי הלא-אמיתי. אם אני צריך אישור של אנשים לעשות דבר מסוים בחיים שלי, אני אפתח התנהגות מותנית שתגביל אותי. לעומת זאת העצמי האמיתי שלנו הוא מי שאנחנו באמת כשאנחנו שמחים ומאושרים וחיים ללא מתח, ושם אנחנו לא חיים עם פחד אשר מתנה אותנו. זה קורה כאשר אנחנו מכבדים את גופינו, ואת המיוחדות שלו, הדרך הטבעית עבורו.

התניות אלו הן אמונות ומחשבות שגורמות לנו לעשות פעולות מאוד ארוכות בשביל להגיע לחופש ולאושר שלנו. הנה כמה דוגמאות לאמונות בעלות התניה: "אם אני יעשה את זה, הוא יאהב אותי". - אני מתנה תחושה של אהבה בעשייה של אדם אחר. "אם היא תעשה את מה שאני רוצה, זה אומר שהיא אוהבת אותי." "אם אני לא אהיה נחמד, הם יתרחקו ממני." - אני מתנה את האישור והקבלה שלהם בהתנהגות שלי כלפם. "אם לא אעבוד קשה, לא אצליח". - אני מתנה את ההצלחה שלי בעבודה קשה, ואולי הסיבה שאני רוצה להצליח היא שאוכל לקבל את תשומת לבם של אנשים.
הדבר הראשון שיש להבין הוא ששני אנשים לעולם לא יהיו זהים בהתנהגות שלהם, אפילו אם הם תאומים. מכיוון שכל אחד מהם מפתח את ההתניות שלו בצורה התנהגותית שונה, ולכן הם מתנהגים שונה מבחוץ.

העצמי האמיתי והלא-אמיתי
במהלך החיים הבחירה היא חופשית עבור כל אחד מהם (התאומים) ללכת לכיוונים שבהם הוא בוחר. בעיצוב האנושי רואים בצורה ברורה את שני החלקים: האחד הוא העצמי האמיתי, והשני הוא העצמי הלא אמיתי, שם נמצאים כל ההתניות שלנו. מהמקום הזה, ישנה אפשרות עבור כל אדם להתפתח בהתנהגות שלו על פי העצמי האמיתי שלו, או העצמי הלא אמיתי. דרך אגב גם בעצמי האמיתי וגם בלא אמיתי, אפשר לעבור התפתחות מודעות בלתי פוסקת והעמקה של הפונטציאל.

שני אנשים שנולדו באותו זמן, יבחרו במהלך חייהם אלו צדדים בעצמי הלא-אמיתי שלהם הם מפתחים, לומדים ועושים עבודה עם עצמם בנושאים אלו. לדוגמא, אִם לשני אנשים אלו בעלי תאריכי לידה ושעת לידה זהות, בין אם הם תאומים ובין אם לאו, יש קושי להתמודד עם עימותים, ויש להם פונטציאל להיגרר לפחדים הקשורים לעימותים רגשיים. יכול להיות מצב שלאחד מהם החיים הביאו התמודדויות עם עימותים קשים בינו לבין אנשים, ולאחר לא היתה התמודדות כזו קשה, רק בגלל שגדל בסביבה יותר תומכת.
מה שיוצא מזה, שאחרי שנים אותם שני אנשים יראו שונים מאוד בהתנהגות שלהם. האחד יכול להיות סגור מאוד ומפוחד, והשני יותר אוהב ופתוח ללמוד מעימותים.

תאומים שנולדים עם מפה זהה כמעט לחלוטין, יוולדו להורים שיתייחסו לכל אחד מהם בצורה קצת שונה. תשאלו כל הורה לתאומים, והוא יאמר לכם שיש הבדל בדרך שבה הוא מתייחס לכל אחד מילדיו התאומים. וזה לא רק ההורים, גם המורים בבית הספר יתייחסו אליהם בצורה שונה, גם החברים, לא רק בגלל שהם שונים בהתנהגותם, אלא בגלל סיטואציות שהחיים מביאים בין מערכות יחסים.
מספיק שהאמא תתנהג בצורה בוטה לאחד מהם ולשני לא, הילד שקיבל התנהגות בוטה מאמו  יכול להיסגר ולהרגיש דחוי. ואז עם השנים הפער נהיה גדול בין שני האחים, והוא מפתח התנהגויות שונות עד מאוד מאחיו התאום. וזאת דוגמא קטנה להתניה אחת. ויש לנו מאות, אם לא אלפיי התניות בחיים מהמון גורמים שונים.

מבט מעמיק לעיצוב האנושי
אם ניקח את זה לרמה קצת עמוקה יותר. בעיצוב האנושי המפה משתנה בערך כל 7 דקות, אלו שינויים שרואים רק בתוכנה מתקדמת. השינויים האלו יוצרים משיכות לדרך מסויימת, לסביבה שונה ולפעמים לאנשים שונים. אם תאומים נולדו בכמה דקות אחד מהשני, יכול להיות שהשינוי במפה קורה בין הלידה הראשונה לשנייה של התאומים ואז הדרך שבה הם ימצאו את עצמם במציאות תהיה שונה. זאת הסיבה שיש תאומים שרוב חייהם נמצאים ביחד ועושים המון דברים דומים, ויש תאומים שלא.

אך גם נגיד אם תינוק נולד באותה שניה שבחדר לידה ליד, נולד גם תינוק, עדיין ההתניות לשניהם יכולים להיות שונים ולכן הם יפתחו זהויות עצמאיות שונות במהלך חייהם, ולכן גם כישורים שונים. ההתניות מגיעות בעיקר מהמרכזים הפתוחים (וגם ערוצים/שערים פתוחים) שיש לכל אדם במפה שלו. ולכן הן יכולות להיות רבות.

הדבר שכן ישאר דומה אצל תאומים או שני אנשים שנולדו באותו זמן בדיוק, זה הערוצים והמרכזים שלהם המוגדרים שלהם. הם כן יבטאו באותה דרך אנרגטית את מה שהם עושים, אפילו אם הם עובדים בעיסוקים שונים לחלוטין. 


לסיכום
העיצוב האנושי מסביר על המפרט של הגוף (הרכב) שאיתו אנו חיים בכדור הארץ. כל אחד עושה איתו מה שהוא רוצה, בהתאם להשפעות הסביבה שלו ובהתאם להחלטותיו. דמיינו באופן מטאפורי שקניתם רכב כביש רגיל. ובמקום אחר בעולם יש את אותו סוג רכב אצל מישהו אחר. אתם נוסעים עליו רוב הזמן בכביש סלול, והתאום שלו נוסע עליו רוב הזמן בכביש שטח, בדרכים לא סלולות. למה? אולי כי אין לו ברירה, וזאת הסביבה שבה הוא חייב לנהוג, או מכל מיני סיבות חברתיות ופחדים שהיתנו אותו להתנהג בצורה לא אמיתית רק בשביל לקבל אהבה, אישור או קבלה. 

אז אותו רכב שנוסע בשטח, יתנהג על פי הסביבה שלו ולא יידע במשך שנים שהוא למעשה רכב כביש. מן הסתם הוא יהרוס את עצמו הרבה יותר מהר וילך למוסך הרבה יותר פעמים מאשר התאום שלו שנוסע רוב הזמן בכביש סלול.

אותה אנלוגיה תנסו ליישם עבור בני האדם. אנחנו נולדים לתוך חברה שהיא מותנית לחשוב בדרך שלה. בגלל הרצון שלנו לאהבה, אישור וקבלה, אנחנו מתאימים את עצמנו אליה, וכך הורסים את גופנו (הרכב שלנו).

הכי קל להסתכל על טיפוס הפרוג'קטור, שהוא 22 אחוז מהאוכלוסיה. הפרוג'קטורים, הם טיפוסים לא אנרגטים. מה שאומר שהם לא בנויים בגופם לעבוד ברצף לאורך זמן (מתשע עד חמש), כמו טיפוסי הג'נרטורים (70 אחוז מהאוכלוסיה) שאוהבים וצריכים את העשייה. לעומתם, פרוג'קטור שעובד כמו ג'נרטור כל חייו, יהרוס את גופו מאוד מהר, הוא יחלה הרבה, ירגיש ממורמר, או שבשלב כזה או אחר כשיהיה בוגר, גופו יהיה מותש וחלש.

תירוץ התאומים הוא תירוץ טוב אם לא מעמיקים בידע של התפתחות התודעה.
בעיצוב האנושי רואים בכל אדם את המיוחדות שלו. ניתן לראות היכן הוא נופל בחייו לתוך התניות. אותן בורות של התניות יכולות להיות ליצור התנהגויות לא טבעיות, בהתאם להתגלגלות חייו ובחירותיו של אדם זה.

אם תהיו פתוחים לקבל את הידע, לא תתבקשו להאמין לו, אלא להיות פתוחים לחקור אותו בעצמכם על בשרכם, ולשאול את עצמכם: האם זה באמת נכון?

אם תעשו זאת, תוכלו לגלות עולם מדהים שיפתח עבורכם ודיוק שלא הכרתם לפני. תוכלו לגלות עוצמה של מיוחדות שלא מפרידה אתכם מהעולם, אלא מחברת אתכם אליו, כי אתם מתחברים לעצמכם, ושם כל העולם נמצא באמת.

להמשך קריאה חלק 5 - סמכות פנימית

לפרטים על מפגש קריאה מעמיקה של מפת העיצוב האנושי שלכם - לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה שלי לעדכונים על פעילויות, סדנאות וקורסים לחצו כאן

לקריאת מאמרים נוספים לחצו כאן

למידע נוסף על קורסים וסדנאות קרובות עם ליאב לחצו כאן

מאמרים פופולארים:

מאמרים נוספים