br להיפתח מחדש: הכנת תוכנית שנתית -->

יום ראשון

הכנת תוכנית שנתית


לעשות תוכנית שנתית זה אחד הדברים המקדמים שעשיתי לקראת השנה החדשה. אני עובד על התוכנית השנתית שלי, אחרי שהקשבתי לפודקאסט של מל רובינס שמעודדת לעשות תוכנית שנתית,

לקחתי את הרעיון הכללי שלה, והוספתי לזה עוד כלים משלי, אני יושב כבר כמה זמן על תוכנית ל- 2024. תוכנית שיש בה יעדים ותאריכים, לשאיפות בקריירה, לשאיפות ביצירתיות, לאיפה ואיך אני רוצה להיות ברמה הרגשית ומנטלית, וגם שאיפות ברמה הזוגית ומשפחתית, בשנה הקרובה.
זאת עבודה מדהימה שגורמת לי ממש לגלות המון על עצמי. על מה הכוונות שלי, האם אני משלה את עצמי ביעדים ששמתי לי, איך אני מאזן בין הפנטזיה של מה שהייתי מאחל לעצמי השנה, למה שאני באמת יכול לעמוד בו.


זה לא נגמר בזה, זה ממשיך לגילוי של האיכויות שאני מבקש להרגיש בתוכי בכל יעד שאגשים, מהן האיכויות האלו שאני מבקש להרגיש בתוכי בהגשמת השאיפות האלו?


אחד הטריקים שעוזרים לדייק את זה, זה לשאול על כל אחד מהשאיפות האלו ״כמה זה מלהיב אותי עכשיו לעשות את זה?״ ולתת ציון מ- 1 עד 10. כשעניתי על זה גיליתי שדברים שחשבתי שאני רוצה שיקרו עכשיו, הן ברמת התלהבות פחותה (כרגע) מדברים אחרים, וזה מדייק את השאיפות שלי וכיצד אני ניגש אליהן, ובכך גם מאזן את ה״חלום/רעיון״ למול מה שאני חש בגוף שלי והתשוקה שלי אליו (שזה ההבדל בין לוח חזון לתוכנית שנתית פרקטית).


השלב הבא שאני עומד לעשות ממש בקרוב הוא להסתכל על הצד האפל של התוכנית השנתית, ולהתעמת עם השאלה - למה אני מאמין שאני לא אצליח לממש את היעדים האלו?
זאת שאלה שמביאה לגילוי האמונות החבויות שיש בתוכי שלא מאפשרות לי להגשים את היעדים האלו, וגורמת לי להכיר במחשבות האלו, ולדעת שהן שם, ולהבין האם הן משרתות אותי ואיך.
אבל הקטע הכי וואו בכל העשיה של התוכנית השנתית, הוא להבין שהתוכנית השנתית היא לא העניין, היא רק כלי.


למעשה כל השאיפות האלו, היעדים והתאריכים, עם כמה שהן נחמדות וטובות, ושאולי בסוף התהליך הזה תהיה לי תוכנית שנתית תלויה על הקיר כדי שאוכל לפנטז עליה, זה לא הקטע.
אני מבין עכשיו שעצם התהליך עצמו של התוכנית השנתית והבדיקה של כל אחד מהשאיפות שכתבתי, היא זאת שמביאה אותי קרוב יותר ליעד, ולא כוח הרצון שלי שיתקיים אחרי שסיימתי את התוכנית השנתית הזאת שתלויה על הקיר שלי. וזה הבדל עצום!


מה שאומר, שגיליתי שההתעסקות בזה, עזרה לי לדייק את עצמי לגבי העשייה שלי, לגבי החלומות שלי, והדיוק הזה מציף התרגשות שמתקיימת ברגע הזה, לא בעתיד.
ואז ההתרגשות מזינה שוב את הדיוק, וזה לופ, שככל שהוא מתעצם, כך אני מתחיל להתקרב לאיכויות שאני מבקש להגשים.


אתם מבינים? זה לא הקטע של לשים יעדים ולעמוד בהם עם כוח הרצון שלנו. לדעתי זאת טעות לסמוך על כוח הרצון שלנו, הוא לא אמין, אומנם זה תמיד נחמד וטוב, אבל למעשה התוכנית השנתית היא רק הכלי, שמשרת את הדרך עצמה, את המסע של הדיוק וההתרגשות של מה שעכשיו טוב לנו ולא בהכרח מה שיהיה לנו טוב בעתיד, ועצם הדיוק וההתרגשות שלנו הן הסיבה לתוצאות במציאות של הגשמת היעדים.


בעצם הבנתי שאני רוצה כל הזמן לגלות את התוכנית השנתית שלי, ואפילו פעם בחודש, במשך כמה שעות, לשכתב את התוכנית, לראות אותה למולי, לעבד אותה ולדייק את עצמי שוב בכל השאיפות שלי, לא כדי להשיג יעדים חדשים, אלא כדי להפעיל שוב את הדיוק וההתרגשות בתוכי ולהרגיש את האיכויות שאני רוצה להרגיש.


בזמן שאני עושה את התוכנית השנתית, אני כותב גם את כל השלבים שאני עושה ואיך לעזור לאחרים לעשות אותה גם.

הייתי רוצה לשתף אותם פה אתכם, אבל זה מורכב מדי, ודורש הסבר מעמיק, ולכן חשבתי להציע ערב בזום שבו אשתף את כל הנקודות שצריך לעבור כדי לעשות תוכנית שנתית ולקבל ממנה המון תובנות על עצמכם ובעיקר דיוק והתרגשות שיעזרו לכם לקדם את עצמכם.


אם בא לכם להיות בזום כזה, אתם מוזמנים למפגש הקרוב ביום שלישי הקרוב, 19.12, בשעה 18:00 עד 19:30 (תהיה הקלטה).


המפגש בתרומה לפי יכולתכם ורצונכם, בין 0 ל 100 ש״ח.
את התרומה אפשר לתת אחרי המפגש (או הצפיה בהקלטה), דרך ביט או פייבוקס לטלפון שלי: 0547504154


כדי להירשם למפגש יש להיכנס לקבוצת הווצאפ הזמנית (והשקטה) שמיועדת רק לתוכנית השנתית:


במידה ואתם לא מצליחים להיכנס, תשלחו לי הודעה לטלפון שלי (שלמעלה).

בקבוצה אשלח את כל שאר הפרטים לקראת המפגש ואעלה את ההקלטה של המפגש.

מתרגש להציג לכם את הידע הזה ומקווה שתקבלו את כל מה שצריך בשביל להתחיל את התוכנית הזאת.

במידה ובא לכם ממש לעשות את התוכנית הזאת ביחד איתי, בליווי אישי, אז אפשר לדבר איתי על זה בפרטי.
באהבה
ליאב עברי

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה שלי לעדכונים על פעילויות, סדנאות וקורסים לחצו כאן

לקריאת מאמרים נוספים לחצו כאן

למידע נוסף על קורסים וסדנאות קרובות עם ליאב לחצו כאן

אין תגובות:

מאמרים פופולארים:

מאמרים נוספים