br להיפתח מחדש: תקשורת מקרבת דרך העיצוב האנושי -->

יום שבת

תקשורת מקרבת דרך העיצוב האנושי

* רמת הבנה בידע של העיצוב האנושי - מתחילים.
לפני יותר מ- 7 שנים כשקיבלתי את הקריאה האישית בעיצוב האנושי, קיבלתי מידע מדויק שאיתו נכנסתי למסע מדהים ומרתק. אחרי מספר שנים שבהם חקרתי לעומק את העיצוב האנושי מכל זוית אפשרית, הרגשתי שהיה חסר לי בו משהו, משהו שבהתחלה לא הצלחתי להבין מהו.

העיצוב האנושי לימד אותי כיצד אני פועל בפונטציאל המלא שלי (החלק המוגדר) ומתי אני עלול לצאת מהפונטציאל שלי (החלק הפתוח), אך הוא לא לימד אותי כיצד לבטא את כל זה. המידע היה לי באוויר, הרגשתי שהייתי צריך חיבור פרקטי עם המידע הזה למציאות, לסביבה שלי ולמערכות היחסים בחיי.

לא ידעתי מה לעשות עם כל המרכזים הפתוחים שלי, לא ידעתי איך לעבוד עם הערוצים המוגדרים שלי. זה שאני יודע מה הם אומרים, זה לא אומר שיש לי כלי להתחבר אליהם באמת ועוד יותר - כלי לבטא אותם.

כל זה השתנה לפני 3 שנים, כשלמדתי תקשורת מקרבת ותירגלתי אותה. למדתי שהמהות של תקשורת מקרבת זה לדעת את הצרכים והרגשות שלי ולדעת כיצד לבטא ולבקש אותם (לא בהכרח מאנשים אחרים, אלא פשוט לבקש בצורה ברורה).

אז היה לי פתאום "בום!" כל האסימונים נפלו לי אחד אחרי השני, ופתאום ראיתי את כל המידע של הדיזיין בצורות של רגשות וצרכים. זה היה רגע הארה שלא ציפיתי שיקרה לי אחרי ששנים למדתי ולימדתי את החומרים של העיצוב, פתחתי מפות למאות אנשים וחייתי את העיצוב האנושי בכל תא ותא בגופי. חשבתי שהבנתי איך כל המערכת הזאת עובדת, ופתאום הרגשתי כמו ניאו שראה הכל במספרים ירוקים בסוף של מטריקס. פתאום הכל הכל הסתדר לי, אני פשוט ראיתי את כל הדיזיין הופך מולי לצרכים ורגשות של מרכזים מוגדרים, מרכזים פתוחים, ערוצים, שערים, פרופילים, הכל!

מאותו רגע כל הניסוי שלי השתנה, העמיק, התחבר, לעצמי ולסביבה. זה היה רגע מאיר. הבנתי כמה היתה חסרה לי דרך שאיתה אוכל לתקשר את הצרכים הבסיסיים של הטבע שלי, את המיוחדות שהמפה שלי הצביעה עליה.

עם הזמן למדתי איך לשלב בין המיוחדות שגיליתי על עצמי דרך העיצוב האנושי לבין התקשורת המקרבת. חקרתי לעומק כיצד קשורים הצרכים והרגשות שלי עבור כל אלמנט במפה ולמדתי איך להביע אותם כפי שהתקשורת המקרבת מלמדת.

למשל, כאדם בעל סמכות רגשית, תמיד היה לי קושי מול אנשים שהלחיצו אותי לבחור ברגע זה (ואלו לא חייבים להיות אנשים ללא סמכות רגשית בהכרח). הרגשתי שאני לא יודע איך לדבר איתם ולהביע את הצורך שלי בהמתנה ובזמן בשביל להחליט ממקום נכון. הייתי צריך להתגונן ולחפש תירוצים או להגיב בצורה לא מחוברת ומקרבת, דבר שיצר הרבה פעמים ריחוק וכיווץ מצידי ואז תגובה לא נעימה מצידם.

היום אני יודע איך לדבר בשפה של התקשורת המקרבת שמתבססת על: אבחנה, רגש, צורך ובקשה. אם מישהו מלחיץ אותי היום קל לי יותר להגיד לו: "כשאתה מבקש ממני להחליט את זה עכשיו, אני מרגיש לחץ ובלבול כי אני צריך זמן ובהירות בשביל להחליט, זה בסדר מצדך אם אחזיר לך תשובה מחר? או שאולי נוכל לפתור את זה בדרך אחרת?"

זאת דוגמא קלאסית אחת. אבל מה קורה לאדם פתוח רגשית כשהוא עמוס רגשית ממישהו מסביבו? כי אדם בעל מרכז רגשי פתוח יכול להיכנס לעומס רגשי חזק מהסביבה ולבטא את עצמו בהאשמה על האחר או על עצמו, לפעמים זה מלווה בפעולה חדה ומהירה שיכולה ליצור התנגדות בסביבה. איך הוא יכול לבטא את הצורך שלו בקלילות ואיוורור במידה שכבר קשה לו להכיל?

בשפה של התקשורת המקרבת הוא יכול לומר משפט כמו : "כשאני נמצא כאן, אני חווה עומס רגשי ויש לי צורך בהקלה ואיוורור, אני רוצה לשבת לבדי לרגע ואחזור כשארגיש בנוח יותר. זה בסדר אם נמשיך לדבר אחר כך?".

אלו היו דוגמאות רק למרכז הרגשי, אך כשהתחלתי לראות את הצרכים של כל מרכז פתוח או מוגדר, נפתחו בפניי כל הרגשות והצרכים של הערוצים, ראיתי את הצרכים הטבעיים של טבע ההילות, והכי מדהים זה הצרכים של הפרופילים והקווים.

המשכתי לתרגל עוד ועוד עם עצמי את השילוב של כל האלמנטים שיש במפה שלי בתוך התירגול הבסיסי של התקשורת המקרבת בחיי והכל נהפך לקל יותר ויותר בתקשורת מול הסביבה, ובעיקר בהבנה של הצרכים של עצמי, של המיוחדות שלי.

התקשורת המקרבת היא שפה חדשה, היא אינה נועדה על מנת שנהפוך לנחמדים או לנסות להימנע מעימות. התקשורת המקרבת נועדה לחבר אותנו לכנות עצמית עמוקה ולתת לנו שפה שדרכה נוכל לתקשר החוצה את מה שחי בתוכנו בצורה הטובה ביותר.

כבר הרבה זמן שיש לי חשק להעביר את כל הידע של התקשורת המקרבת שאני מתרגל בחיי, ובעיקר לשלב אותה עם העיצוב האנושי. אני חושב שהיכולת לדעת מהן הצרכים והרגשות שמתבטאים מכל אלמנט במפה שלי, איפשרו לי להעצים את הניסוי שלי ולדעת גם איך לתקשר את הצרכים האלו לאנשים אחרים בדרך מדויקת ומקרבת. דבר שמשנה את כל ההתנהלות שלי בחיים.

בקרוב אפתח אפשרות ללימודים שבהם כל אחד יוכל ללמוד תקשורת מקרבת ולחבר אותה בדרך מיוחדת לביטוי של כל הצרכים של העיצוב שלו, מהרמה של מרכזים פתוחים ומוגדרים עד הפרופיל שלו. אלו יהיו לימודים שבהם נתרגל ביטוי אותנטי של המיוחדות שלנו, דבר שעוד לא נעשה בשום מקום בעולם בעיצוב האנושי.


שיהיו ימים נעימים לכולם ❤️❤️
ליאב

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה שלי לעדכונים על פעילויות, סדנאות וקורסים לחצו כאן

לקריאת מאמרים נוספים לחצו כאן

למידע נוסף על קורסים וסדנאות קרובות עם ליאב לחצו כאן

אין תגובות:

מאמרים פופולארים:

מאמרים נוספים