יום חמישי

מחשבות חיוביות ושליליות? אין באמת דבר כזה

בא לי לנפץ איזה מיתוס שיש להרבה אנשים, והמיתוס הוא שקיימות מחשבות שליליות
ומחשבות חיוביות.

בתפיסה שלי ישנם רק 2 סוגים של מחשבות: מחשבות שמתנגדות למציאות ומחשבות שאוהבות את המציאות. זהו. אני קורא להם מחשבות מציאותיות ומחשבות לא מציאותיות.

מאוד קל לחיות עם ההגדרה הזאת. החוקים של ההגדרה הזאת הם שמחשבות שמתנגדות למה שקיים (מחשבות לא מציאותיות) תמיד מביאות למתח ולחץ. ומחשבות שאוהבות את המציאות (מחשבות מציאותיות) תמיד מביאות לחוויה של אהבה. 


כאשר אנחנו חושבים שיש ׳מחשבות שליליות׳ ו׳מחשבות חיוביות׳ אנחנו מנסים להיפטר מהשליליות כדי להשאיר את החיוביות, אך מה שמגדיר מחשבה כשלילית זאת גם מחשבה שמתווכחת עם המציאות, שאומרת "המחשבה הזאת היא שלילית כי היא מזיקה והיא לא צריכה להתקיים." 
אז אנחנו מנסים להיפטר ממחשבה שמתנגדת למציאות על ידי מחשבה אחרת שמתנגדת למציאות, וכל זה קורה עוד לפני ששמנו לב. 

אי אפשר להיפטר ממחשבה "שלילית" שמתנגדת למציאות בעזרת מחשבה אחרת שמתנגדת למציאות.

אז מה עושים? 
קודם כל במקום לראות מחשבות כ״שליליות" נסו לשנות תפיסה ולראותן כמחשבות שמתווכחות עם המציאות, ויש סיכוי שהחוויה שלכם תשתנה. כי אז לא תיצמדו למחשבה נוספת שמתנגדת גם היא למציאות. כבר בנקודה זו תתחילו להרגיש את השינוי.

העניין הוא שלכל מחשבה שמתווכחת עם המציאות יש רווח בעתיד אבל לעולם לא ברגע זה.
כי תמיד שאנחנו רוצים שמשהו במציאות יהיה שונה ממה שהוא, אנחנו ממוקדים בתוצאה בעתיד אך נמצאים במתח וכאב ברגע זה.

אם אתם רוצים ממש לקחת אחריות מלאה על המחשבה שמתווכחת עם המציאות, עליכם קודם כל לזהות אותה ואז לבדוק מהו הרווח שיש לחשיבה שלכם בלהחזיק במחשבה הזאת.
השאלה הכי חשובה שעליכם לשאול היא ״מה אני מרוויח ברגע זה מלהחזיק במחשבה הזאת?״

וזאת נקודה שאפשר לראות באמת רק אם מחליטים לגדול ולצמוח בתודעה כי נמאס לכם לסבול, כי לא בא לכם באמת להיות בלופים של הכאב והמתח בחיים.


הרבה שנים שאני עובד עם המחשבות שלי ואני חייב לומר לכם שהשינוי של התפיסה הזאת גורמת להתפתחות אישית מעבר למה שהכרתי. ההבנה שמחשבות שמתווכחות עם המציאות הן אלו שגורמות לכל המתח והסבל בעולם, זה מה שמביא אותנו לשלב הבא בהתפתחות שלנו שבו חווית המתח/סבל כמעט ואינה קיימת.

כשבאמת מבינים זאת, אנחנו מתחילים לפתח חשיבה מסוג חדש. חשיבה שבודקת את המציאות לעומק לפני שהיא מאמינה לכל דבר. אז אנחנו מתחילים לקחת אחריות על חיינו ובעיקר על החשיבה שלנו.

החלק המאתגר בתוך התהליך הזה, הוא לאו דווקא בדיקת המציאות, אלא זיהוי המחשבה עצמה -  לדעת לנסח אותה במילים. לאנשים רבים, בעיקר אנשים ריגשיים, קשה למצוא את המחשבה שמתווכחת עם המציאות, הם רק מרגישים לחץ וכאב רגשי. אבל תהליך זיהוי המחשבה הוא דבר שלומדים לאט לאט עם הזמן ונהיים יותר ויותר טובים בו.

הדרך הקלה בזיהוי המחשבה היא להתחיל עם מה המחשבות שאתם כן מודעים אליהם, אפילו אם לא נראה לכם שהם קשורים לנושא שלכם. אחר כך יש להבין כיצד הן משפיעות עליכן.

כאשר יש לכם מחשבה כמו "הוא לא היה צריך לשקר לי" אתם שמים לב כיצד המחשבה הזאת משפיעה על הרגשות שלכם. אז אתם מבינים שאתם מתווכחים עם המציאות. למה? כי במציאות הוא שיקר. 
ואז מה קורה לכם כשאתם חושבים ״הוא לא היה צריך לשקר לי?״. אתם מרגישים כאב ומתח, אתם מתווכחים עם מה שיש. 
מי מפסיד באותו הרגע? אתם, את עצמכם ואת הנוכחות שלכם של הרגע הזה.

אני משאיר אתכם עם זה. מדהים לפתח מודעות למחשבות שלנו, לא ממקום של שלילי וחיובי, אלא ממקום של מחשבות מציאותיות או מחשבות לא מציאותיות.





אין תגובות: