br להיפתח מחדש: כיצד להתגבר על התקף חרדה? -->

יום רביעי

כיצד להתגבר על התקף חרדה?

שלום חברים, אני רוצה לשתף אתכם בתרגיל מאוד יעיל שגיליתי בהתמודדות עם התקף חרדה בזמן אמת.

אם אתם חווים התקפי חרדה, עשו את התרגיל הפשוט הזה בכל פעם שמתחילה בכם חרדה שמשתלטת עליכם, או אם אתם יודעים שאתם רגישים להתקף חרדה, נסו להתאמן בתרגיל כל עוד אתם במצב נורמלי ללא הפחד/חרדה על מנת שבמצב אמיתי של חרדה יהיה לכם קל יותר.

התרגיל: הביטו סביבכם, על כל דבר שנמצא לידכם, ותנו לכל דבר שם, זה יכול להיות השם הרגיל של החפץ/הדבר או שם שאתם ממציאים. מומלץ להתחיל עם השם המוכר, ועדיף גם לומר את השם בקול (לא חייב להיות בקול רם אפשר בקול שקט).

לדוגמא: התבוננו על הרצפה, תזהו שזאת רצפה ואמרו "רצפה", ואז תזהו את הכסא ואמרו "כסא", וכך המשיכו: "קיר, ספה, מיזרון, שטיח, מסך מחשב, וילון…"

אל תפסיקו עד שתרגישו הקלה בחרדה, או עד שתסיימו לתת שמות לכל הדברים מסביבכם. לאט לאט החרדה תעלם. בהמשך התבוננו על גופכם ותנו שמות לאיברים שלכם.

הכי חשוב זה לא לעצור באמצע, אם החרדה מאוד חזקה, נסו להתאמץ להסתכל על הדברים/חפצים/אנשים/עצים או כל דבר שיש מסביבכם ולתת להם שמות, אפילו אם החרדה לוקחת אתכם מהריכוז הזה. באופן מידי תחושו הקלה.

כיצד זה עובד? בהתקף חרדה המוח לא נוכח והוא נמצא רק בדמיון של העתיד, כאשר אתם נותנים שמות לחפצים או דברים מסביבכם, אתם מתחילים לחזור לנוכחות של הרגע הזה דרך נתינת השם המקורי וכך אתם חוזרים למציאות, בעקבות התרגיל אתם תחושו הקלה משמעותית. ככל שתתאמנו יותר על התרגיל כך ההקלה תהיה יותר משמעותית וההתקפים ילכו ויעלמו.

עוד תרגיל שאפשר לעשות ביחד עם התרגיל הקודם, הוא תרגיל נשימה פשוט:

נשמו עמוק לתוך הבטן התחתונה, עצרו לרגע את האוויר, ואז נשפו באיטיות ככל שתוכלו דרך הפה. הצרו את השפתיים ונשפו אויר קר וחלש באיטיות. הרגישו כיצד הבטן יורדת לאט לאט. כך המשיכו לפחות 2 דקות.תרגיל זה ימקד את תשומת לבכם בבטן ויחזיר אנרגיה וביטחון לגופכם.

את התרגילים גיליתי מתוך התנסות אישית והם הוכיחו לי בזמן אמת שהם עובדים.

הדרך העיקרית בסופו של דבר על מנת להשתחרר מהתקפי חרדה היא לגלות את המחשבת פחד שגרמה לחרדה לעלות ואז להבין אותה. כאשר מבינים אותה הפחד מפסיק להתקיים.

במפגש אישי, אני מלמד כיצד לעשות את התרגילים האלו, בנוסף כיצד לעבוד על המחשבות שגורמות לפחד ולחרדה.


לתיאום פגישה אישית - 054-7504154


"להיפתח מחדש"

www.liavyanni.co.il

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה שלי לעדכונים על פעילויות, סדנאות וקורסים לחצו כאן

לקריאת מאמרים נוספים לחצו כאן

למידע נוסף על קורסים וסדנאות קרובות עם ליאב לחצו כאן

אין תגובות:

מאמרים פופולארים:

מאמרים נוספים