br להיפתח מחדש: העיצוב האנושי - מודל לפיתוי, פרופיל 5/1 ו 6/2 -->

יום שישי

העיצוב האנושי - מודל לפיתוי, פרופיל 5/1 ו 6/2

* רמת הבנה בידע של העיצוב האנושי - בינונית.
פרופיל הוא הדרך שבה אנחנו לומדים ומלמדים בעולם, הדרך שבה המידע זורם פנימה והחוצה דרכנו ואלינו. ישנם 12 פרופילים אשר מחולקים ל 2 חלקים - פרופילים ימניים ופרופילים שמאליים. הסיבה שהם נקראים כך מורכבת להסבר כרגע, אך מבינים את זה כאשר לומדים כיצד פרופיל פועל במפה מבחינה מכנית.

בפרופילים ימניים - האנרגיה של הידע זורם יותר מחוץ לפנים ופחות מהפנים החוצה. אלו פרופילים שבאו ללמוד על עצמם, ומתוך זה הם גם מלמדים את העולם, תלוי בפרופיל עצמו.

בפרופילים שמאליים - האנרגיה של הידע זורם יותר מהפנים החוצה ופחות מבחוץ פנימה. דבר שאומר שפרופילים אלו לומדים תוך כדי תנועה והפוקוס העיקרי שלהם הוא על להעביר את עצמם הלאה לעולם.

ישנם 2 פרופילים שמאליים עיקריים 5/1 ו 6/2, בהם אתם תתקלו הכי הרבה. יש גם את 5/2 ו 6/3, אך הם פרופילים יותר נדירים מכיוון שהם פרופילים הרמונים ולא רואים אותם הרבה. 
כעת אדבר על 2 הפרופילים המוכרים יותר.


מכיוון שגם 5/1 וגם 6/2 הם פרופילים שמאליים, את שניהם מעניין להעביר מידע לעולם. אך מאוד יפה לגלות את ההבדל הכל כך מהותי בין השניים. דבר זה מלמד אותנו המון על האיכויות שיש לאנשים בעולמנו.

נתחיל מפרופיל 5/1, זהו פרופיל שכל מטרתו הוא לחקור מידע שהוא נתקל בו, בזמן שהוא מעביר הלאה מה שחקר לקבוצות אנשים שאינם נמצאים ברשת החברתית הקרובה אליו. זאת הסיבה שהוא עלול להיראות לעיתים ככופר, בוגד ואפילו מרוחק עבור הקבוצה שממנה למד וחקר את מה שהוא מעביר לקבוצה זרה אחרת. 
ה 5/1 לומד את הידע הזה בעצמו ומעביר אותו בצורה חדשה או משודרגת לאנשים חדשים שאינו מכיר. לכן עבור אותם אנשים שדרכו ה 5/1 למד את הידע, הוא נחשב כבוגד או כופר, כי הוא לא העביר את הידע המדויק שהוא למד דרכם.

אך ברמה האבולוציונית, זה אחד הדברים החשובים שיש על מנת לייצר התפתחות חדשה. אנשי 5/1, ולא משנה איזה טיפוס הם, באים לעולם כדי להעניק מתנות מתוך העשייה שלהם או מתוך היזימה שלהם או מתוך ההנחייה שלהם, זאת הזרימה של האנרגיה שעוברת דרכם, כך הם חיים את ייעודם.

אנשים אוהבים לקבל את המתנות שיש ל 5/1 לתת לעולם, אך ה 5/1 שמודע לזה, יודע שהוא גם מפתה אנשים לקבל את האנרגיה הזאת, אנשים מרגישים שהם נמשכים לפיתוי שיש ל 5/1 להציע כי זה משהו חדש, כמו משהו שהוא הביא מארץ רחוקה, ממקור אחר שהם אינם מכירים, כמו אבא שחוזר מחו”ל ומביא לילדה שלו צעצוע חדש שאין בארץ כאן.

אך ה- 5/1 שלא תמיד מודע לעצמו, מביא דברים חדשים שלא לגמרי חקר, לא לגמרי חווה את זה על עצמו. אז הוא לוקח סיכון שאלו שיתפתו לקבל את המידע ממנו, לא יקבלו לגמרי משהו שעובד ופועל ושיהיה לו כוח ברמה היומיומית.

לעומתו, פרופיל 6/2 כבר עובד בצורה שונה לחלוטין, הוא לא הפרופיל שמחפש להעביר משהו חדש שהוא חקר כמו ה 5/1. פרופיל 6/2 הוא הפרופיל שמעביר את עצמו החוצה לעולם כמי שהוא, כמודל לחיקוי, הוא מלמד את העולם כיצד הוא פועל כמו שהוא ולא כמישהו אחר. הוא למעשה המודל לחיקוי המושלם שגורם לאנשים להשראה עצומה עצם החיים שלו.

פרופיל 6/2 לא ייצא למסע חקירה ולמידה כמו 5/1 ברמת הידע, אלא יתהלך בעולמו הפנימי, לעיתים בעולם בחוץ, בשביל להכיר את עצמו מול העולם (בעיקר עד גיל 30), ואז יתבונן על העולם (מגיל 30 עד 50), ולבסוף יכיר בכך שהוא פשוט מי שהוא ולא אף אחד אחר. 

דבר זה מייצר השפעה מאוד עוצמתית על העולם בחוץ, זה משהו שאי אפשר לערער בו כאשר פוגשים אדם כזה. זה הרגע הזה שאותו אדם משאיר בכם חותם עמוק למשך שנים כמודל לחיקוי.

לא פשוט להיות 6/2, תחשבו שהפרופיל הזה כמודל לחיקוי המשולם חייב להבין שאין אף אחד שהוא יכול לחקות, להעתיק ממנו, או להיות ברמת ההוויה, ולמעשה אלו אנשים שמאוד עלולים לסבול כל עוד הם בצורה לא מודעת מנסים להיות מי שהם לא. זה אומנם נכון להגיד על כל האנשים בעולם, אך ל 6/2 זה קריטי בצורה שקשה לתפוס.

6/2 בסופו של דבר מגלה שכל דבר שהוא לומד ומעביר הלאה ככלי, זהו רק כלי שהוא משתמש בו ליצוק את עצמו אליו, אך אנשים שמגיעים אליו לא בהכרח מחפשים את הכלי. הכלי הוא רק תירוץ. הם מחפשים לקבל השראה ממנו כמודל לחיקוי.

לעומת זאת 5/1 אינו כאן כדי להיות מודל לחיקוי, ממש לא, וזה משהו שכל 5/1 עובר בשלב מסויים בחייו כמשבר קטן או גדול, בכך שהוא מבין שאין לו צורך להיות מודל עבור אנשים אחרים, כל מה שמעניין 5/1 זה להעביר את מה שלמד וחקר בצורה חדשה ואחר כך לעבור הלאה לקבוצה הבאה ולהעביר דבר חדש אחר שחקר.

גם ל 6/2 יש דפוס של 5/1 בשלב כלשהו בחייהם, שהם חושבים שהם רוצים מאוד להעביר ידע כמו ה 5/1, עד שהם מבינים שזה לא מה שהם באמת מחפשים עם עצמם, ושלמעשה הם רק רוצים לגלות את מי שהם, לגלות שהם האחד ושאין בהם קופי פייסט של אדם אחר.

כמובן שגם 6/2 מקבלים השראה מאחרים, לומדים מהם. אך הלמידה האמיתית של 6/2 תגיע מ 5/1 בסופו של יום.

החיבור בין 5/1 ל 6/2 הוא חיבור מופלא, מאוד מרתק. בשלב מסויים 6/2 בחייו יחפש את ה 5/1 שילמד אותו דברים חדשים שיזכירו לו מי הוא. ה 6/2 אוהב את מה שה 5/1 מעביר לו והוא סומך מאוד עליו כמורה בעל נסיון, אך הוא יודע בתוכו שכל ידע והנחייה שיקבל מה 5/1 הם רק עבור הגילוי שלו עצמו כדי לחיות את עצמו כמי שהוא.

גם ה 5/1 יכול להיות מאוד מושפע מההשפעה של 6/2, הוא יכול לקבל את ההשראה מאיך ה 6/2 חי את חייו ומעביר הלאה לאנשים את עצמו כמי שהוא ואת מה שהוא מלמד. ה 5/1 לא בהכרח יהיה מסופק מהידע של ה 6/2 שדרכו הוא מבקש ללמוד חומרים חדשים, אך הוא בהחלט יקבל השראה עמוקה של התנסות שתשפיעה עליו להעביר את המתנות שלו הלאה לאנשים בצורה שמאוד דומה ומזכירה בניחוח שלה את האיכויות שקיבל מה 6/2.

אפשר לומר שביחד הם צוות מנצח, ואפשר לומר שהם לגמרי שונים אחד מהשני. אם 5/1 ו 6/2 היו מלמדים ביחד, ה 6/2 תמיד היה זה שאנשים היו מקבלים ממנו את הכי הרבה השראה, אך היו מתפלאים מהחידושים שה 5/1 מביא להם.

בסוף יום הלימודים כולם היו נשארים עם ה6/2 ורק רוצים להיות נוכחים איתו בזמן שה 5/1 היה שמח עם זה שסיים את עבודתו בלהעביר את המידע.

בסוף היום גם ה6/2 היה רוצה לחזור הביתה ולהיות במערה הבטוחה שלו ולהסתגר שם וה 5/1 היה רוצה לחזור לחקור וללמוד עוד ידע, וכך יסתיים יומם של 2 הפרופילים שמאליים הכי משמעותיים.

כ 5/1 הגיעו אליי לא מעט 6/2 כדי ללמוד להעשיר את הכלים שלהם, לפעמים זה היה מוגזם שבכמה חודשים רוב האנשים שהיו באים אליי למפגשים אישיים, לקריאות של המפה שלהם או לקורסים היו 6/2. תמיד ראיתי איך הם מבקשים לגלות את עצמם דרכי ולהכיר עוד קצת על מי  שהם דרך המידע הזה, על מנת שיוכלו להעביר את עצמם הלאה לעולם.

לעוד מאמרים וקורסים על העיצוב האנושי לחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה שלי לעדכונים על פעילויות, סדנאות וקורסים לחצו כאן

לקריאת מאמרים נוספים לחצו כאן

למידע נוסף על קורסים וסדנאות קרובות עם ליאב לחצו כאן

אין תגובות:

מאמרים פופולארים:

מאמרים נוספים