יום חמישי

תרגיל לשחרור פרידות

לפני מספר חודשים הייתי בקשר מאוד אוהב עם מישהי (2015), אך היא החליטה שלא מתאים לה יותר וסיימה את הקשר בהפתעה אחרי שבוע שלא התראינו.

הרגשתי דיי פגוע, כי ממש רציתי להיות איתה והיא נמנעה מלפגוש אותי. עברו כמה חודשים וראיתי שמשהו שם לא השתחרר לי, שלא יכלתי לפתוח את הלב לקשר חדש. בדקתי את האמונות שיש לי עליה וגיליתי שאני מאמין שהיא עדיין אוהבת אותי ולכן כעסתי על זה שהיא ניתקה ככה למרות מה שהיא מרגישה, הרגשתי שהיא הדחיקה משהו בעצמה ולא יכלה להתמודד עם מפגש פרידה.

עשיתי עם זה עבודה וזה עזר לי מאוד, אבל אחרי כמה זמן גיליתי שאני עדיין סוחב משהו מהקשר שהעיק עליי, כי כל הזמן ראיתי את הדמות שלה בראשי והרגשתי כאב עם זה.

יום אחד לפני כמה שבועות, החלטתי לתקשר עם ההדרכה הגבוהה שלי ולשאול מה לעשות לגבי זה. אז הם אמרו שהם יכולים לעזור לי ושלחו אליי ישות מדריכה אחרת שתתן לי תרגיל. התרגיל נראה פשוט בהתחלה, תרגיל שלא נראה שיביא לי תוצאות משמעותיות כששמעתי אותו מהמדריכה, אבל אחרי שעשיתי אותו, הייתי מופתע ש 95 אחוז מהחסימה הרגשית השתחררה לי, ולא חשבתי עליה מאז מתוך געגוע, כעס, אשמה או כאב. הדמות שלה בתוכי נעלמה כלא היתה ונשארה רק אהבה כנה ופתוחה.

הבנתי בדיעבד שזה תרגיל שממש עוזר לכל פרידה שהיא, לא רק זוגית. ובכלל אפשר לעשות את התרגיל גם בתוך הקשר עצמו. אני שמח לשתף אותו אתכם:

הנה התרגיל שקיבלתי: המדריך אמר לי: 
1. תראה את הדמות שלה מולך וקודם כל תגיד לה תודה, תודה על כל מה שלמדת ממנה ועל זה שהיא הייתה קיימת בעולמך. תודה אמיתית ולא מאולצת, כמה שאפשר וכמה שתוכל.

2. תרשום על נייר או תגיד בקול (עדיף מול מישהו) את כל הדברים שאהבת בה. הכל ללא יוצא מן הכלל. כל פרט באישיות שלה, כל פרט בגוף שלה שאהבת, הכל. חשוב להיות מאוד ספציפים ומדוייקים. המשפט יתחיל ב ״אהבתי בה / אני אוהב בה....״.

3. תרשום על נייר או תגיד בקול את כל הסיטואציות והמצבים שהיו בינכם שאהבת. זה אומר דברים שעשיתם ביחד ואהבת לעשות איתה, אפילו דברים שראית אותה עושה לבדה, כל סיטואציה הכי קטנה שאהבת ושהיית עד אליה. גם כאן חשוב להיות מאוד ספציפים ולתת דוגמאות חיות שקרו. המשפט יתחיל ב ״אהבתי ש/כש...״.

4. תרשום או תגיד בקול את כל הדברים שלא אהבת בה. הכל ללא יוצא מן הכלל. מה לא אהבת באישיות שלה, בגוף שלה, באיך שהיא התנהגה. המשפט יתחיל ב ״לא אהבתי בה / אני לא אוהב בה....״

5. תרשום או תגיד בקול את כל המצבים והסיטואציות שלא אהבת. גם אם זה הקטן ביותר. חשוב להיות ספציפים ולתת דוגמאות אמיתיות ממה שקרה. המשפט יתחיל ב ״לא אהבתי ש/כש...״.

6. כמו במספר 1. לראות שוב את הדמות מולך ולומר תודה מכל הלב כפי יכולתך.

עשה זאת בקצב שיהיה לך נוח, קח את הזמן להיות כנה עם עצמך בכל מילה שאתה כותב בתוך התהליך.
_____

התרגיל הזה באמת הציל אותי ושחרר אותי. הוא גרם לי להבין כל כך הרבה דברים שלא ראיתי לפני כן שרק על זה אני יכול לכתוב עוד פוסט ארוך. התרגיל עימת אותי עם המציאות והאמת שלא חשבתי עליה. מתוך כך נוצרה הקלה ותחושה של שחרור. אם תשתמשו בתרגיל לשחרור פרידה והוא יעזור לכם, אשמח שתשתפו אותי בחוויה שלכם.

תרגיל נוסף בכתיבה שממש עוזר לשחרר מעמסה מכל העבר שלנו, אותו גם קיבלתי בתיקשור ב 2014, נקרא "תרגיל איפוס חיים", אותו עושים בכתיבה במשך 4 ימים, מכיוון שההוראות שלו הן לכתוב בצורת מאוד ספציפית את כל החיים שלנו מהרגע הראשון שאנו זוכרים את עצמנו עד היום.

אך מכיוון שמאוד קשה לקחת 4 ימים שבהם אנו מקדישים את כל היום רק לכתיבה, בלי הפרעות בכלל, בחרתי ליצור ריטריט מיוחד שמיועד רק לתרגיל הזה. ב 7.10.19, יתקיים "הריטריט איפוס חיים" השני שאני מעביר במצפה רמון שבו נעשה את התרגיל הזה במשך 4 ימים. מוזמנים לקרוא על התרגיל ועל הריטריט איפוס חיים כאן.


שיהיה בהצלחה!


אין תגובות: