br להיפתח מחדש: סוד האושר הפנימי - דמיון עשיר וחשיבה פתוחה -->

יום שלישי

סוד האושר הפנימי - דמיון עשיר וחשיבה פתוחה

ב 12 דקות אחרונות של הסיפור שלא נגמר (תודה לגל על התרגום), יש למעשה תורה רוחנית שלמה, שבה הגיבור, באסטיאן, מבין שהוא זה שיוצר את עולמו מתוך הדמיון, וככל שהוא מרשה לעצמו לבקש משאלות ולדמיין יותר, כך הוא יותר מאושר.
זאת למעשה התפיסה האמיתית של הרוחניות - להיות פתוח במחשבות עד כדי כך שתוכלו לאפשר למיינד שלכם לדמיין כל דבר ללא הגבלה. ככל שנצמצם את הדמיון שלנו כך יותר נחיה בפחד ובסבל, וככל שנאפשר לדמיון שלנו לפרוח, כך נחיה באושר. למעשה זה פרדוקס, ככל שאנחנו מסוגלים לדמיין יותר, כך אנחנו חיים יותר במציאות.



איך זה למעשה עובד ולמה?

ככל שהחשיבה שלנו מקובעת לתבניות ולאמונות, כך אנחנו לא רואים את המציאות. כשאנחנו מאמינים שמשהו צריך להיות קבוע כמו שהיה פעם, אנחנו באמת לא חיים במציאות, אלא בעבר, ורואים את העבר בראשנו ומשליכים אותו על הווה. ואז למעשה אנחנו מתווכחים עם המציאות ורוצים שהיא תשתנה על פי מה שהיה בעבר. 
לרוב אנחנו לא מצליחים, כי המציאות חזקה מאיתנו, וגם אם כן הצלחנו, זה אף פעם לא מדויק, ותמיד מלווה ברגשות לא נעימים. ואז אנחנו לא מבינים למה אנחנו לא מאושרים.
לשחרר את העבר, דורש מאיתנו להבין שהמחשבה או האמונה שאנחנו אוחזים בה, כבר לא משרתת אותנו, אלא להפך, רק מזיקה לנו. 


אחרי שבפעם הראשונה סיימתי לקרוא את הספרים של הארי פוטר, פתאום זה היכה בי, פתאום גיליתי למה הספר הזה נמכר במליוני עותקים. גיליתי מה היה הסוד של הסופרת. הסוד הוא בכך שהיא גרמה למי שקרא את הספר לפתוח את הדמיון וממש לחוות חוויה של אושר, לראות שהכל אפשרי.

מה היא עשתה בספר? היא יצרה עולם של קוסמים, שבקלות יכולים לעשות כל דבר, וזה גורם לקורא לחוש שרק הדמיון הוא זה שחוסם אותו - כי אפשר לעשות הכל! אבל יש סוד בעלילה מאחורי זה. העולם של הקוסמים לא חי ביקום מבודד משלו. אם זה מה שהיה בסיפור, הספר הזה לעולם לא היה מצליח. אך הסופרת גאונה, היא עשתה למעשה שילוב בין עולם הקוסמים והדמיון, לעולם המציאות. על פי הספרים עולם הקוסמים חי בתוך העולם שלנו, רק שאנחנו האנשים הרגילים (המוגלגים), לעולם לא נדע עליהם, כי הם מסווים את עצמם בעזרת קסמים. האינטגרציה הזאת היא שגרמה לקוראים, לפתוח את הדמיון ולראות שיש מצב שזה אפשרי שיש קסמים בעולם, ואז הקורא נכנע לאפשרות הזאת, ומכאן הוא פותח את הדמיון וחווה אושר של ילדים בזמן הקריאה. זה מה שגם אני חוויתי, וזה הסוד לכל ספר טוב - לגרום לקורא להאמין שהוא יכול לדמיין הכל, וכך להרגיש מאושר. זה למעשה סוג של תרפייה, וההפך מבריחה מהמציאות.

חוויה זאת הביאה אותי לתובנה שהסוד של האושר בחיים הוא לאפשר למוח לדעת שהכל אפשרי, ובשביל לעשות זאת חייבים לאפשר למוח לדמיין, ולא לחסום את עצמו בשום דבר בגלל אמונה או מחשבה ישנה שעדיין תקועה בראשנו. כאשר אנחנו מדמיינים משהו שיש לנו בחיים, למעשה אנחנו כבר חווים את התדר שלו בגופנו, וככל שהדמיון יהיה יותר פתוח כך נוכל לחוות יותר תדרים, וחווית האושר תקרה מעצמה. אינכם צריכים לדמיין כל הזמן, ברגע שהראש מספיק פתוח, הדמיון קורה מעצמו.
בעקבות החוויה הזאת, התחלתי מסע משלי של כתיבה ספר פנטזיה, שהוא עדיין בתהליך כתיבה (כשהספר ייצא אתם תדעו).

מחשבות "פג תוקף"
מחשבות ואמונות ישנות גורמות לנו להיאחז במשהו שבעבר עבד עבורנו, אך במציאות הנוכחית הוא כבר לא יעבוד. אלו מחשבות שיש עליהם תווית "פג תוקף", ואנחנו עדיין אוחזים בהם ואוכלים אותם בכל רגע, כאילו אנחנו שותים חלב מקולקל שפג תוקפו ומנסים לשכנע את עצמנו שהוא עדיין טעים. שימו לב למחשבות שלכם, איך הן גורמות לכם להישאר בעבר, לא להמשיך קדימה, תראו איך הן לא מאפשרות לכם לדמיין.

מיינד פתוח הוא לב פתוח
הפרדוקס הגדול הוא שהדמיון שלנו הוא זה שמאפשר לנו להשתחרר ממחשבות תקועות ולהתחבר למציאות. לא משנה כמה עבודה רוחנית תעשו, אם הדמיון שלכם לא פתוח מספיק, הלב שלכם לא יהיה פתוח באותה מידה. למה? כי מיינד פתוח, מעיד על דמיון וחשיבה פורה, כזאת שאין לה מעצורים, שאין בה תקיעות מקובעת על העבר שלכם, ועל ידע מקובע שלמדתם.
ככל שהמיינד שלכם יהיה פתוח, כך גם הלב שלכם ירגיש פתוח ומלא באהבה, כי אין חסימות בגוף, ואין מחשבות ישנות שמתווכחות עם המציאות וידע ישן שתקוע בראש וכבר לא רלוונטי למציאות.
כל ידע שלמדתם, גם אם הוא הקדוש ביותר, נתון להתפתחות ולשינוי. ואם הידע הזה לא אמר לכם תובנה זאת, סימן שהוא לא אמיתי. ככה אני מגלה אם מורה או ידע כלשהו מספר שקראתי הוא אמיתי או לא. אם אני שומע שהמורה או הספר אומר שכל הידע שלו נתון להתפתחות ולשינוי, ושאתם אלו שתגלו את השינוי בעצמכם, אז אני יודע שהם לא נאחזים בתורה הזאת, ולמעשה אין שם אגו ושליטה, ואז אני יכול לסמוך על מה שהם אומרים. כי זאת האמת. האמת היא שתמיד יש שינוי.

כאשר אנחנו מאפשרים לעצמנו לפתוח את החשיבה שלנו לעוד דברים, אנחנו מתרחבים ולמעשה מרגישים תחושה של אושר פנימי. זאת נוסחה מאוד פשוטה: ככל שאתם פתוחים בחשיבה ובדמיון שלכם, כך אתם מאושרים יותר, וכך אתם זורמים עם השינויים של החיים, כי החיים כל הזמן בשינוי, והשינוי לא חוזר על עצמו בצורה מדוייקת. מה שלמדנו בעבר, זה לא מה שנלמד בעתיד. נכון, זה קצת מבאס ולא נוח. אבל אלו החיים, ברוכים הבאים לכדור הארץ. אנחנו כבר פה, מה לעשות… אז לפחות בואו נדמיין חיים טובים יחד.

תיזכרו את באסטיאן מהסיפור שלא נגמר, הוא לא האמין שהוא זה שיוצר את עולם הפנטזיה, כל מה שנשאר לו בסוף זה לבקש משאלות על מנת לעזור ליצור עולם דמיוני. ובשביל לבקש משאלות צריך דימיון פתוח מספיק, ששום מחשבה מהעבר לא תעצור דמיון זה.

אז אני מבקש ביחד אתכם בכל רגע לדמיין עוד ועוד ועוד ולעקוב אחרי הדבר שהכי מלהיב אותנו!





אם אתם רוצים ללמוד איך להשתחרר ממחשבות מהעבר, ולהיות נוכחים בהווה, אתם מוזמנים להגיע לסדנה הקרובה שבה אני מלמד את שיטת "העבודה", זאת מדיטציה עם שאלות שגורמת לכם לגלות את האמת לגבי כל מחשבה שגורמת לכם למתח.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה שלי לעדכונים על פעילויות, סדנאות וקורסים לחצו כאן

לקריאת מאמרים נוספים לחצו כאן

למידע נוסף על קורסים וסדנאות קרובות עם ליאב לחצו כאן

אין תגובות:

מאמרים פופולארים:

מאמרים נוספים