br להיפתח מחדש: מהי "העבודה" של ביירון קייטי? -->

יום רביעי

מהי "העבודה" של ביירון קייטי?

"העבודה" - מתנה לחיים 
ביירון קייטי
"העבודה" היא קודם כל מתנה ענקית שניתנה לעולם, על ידי אישה מדהימה בשם ביירון קייטי, שפיתחה את התהליך מתוך שינוי מהותי שקרה לה, ממצב של דיכאון וסבל קשה, למצב של אושר מוחלט ושלווה עצומה שקרה לה באופן מפתיע.
מתוך תהליך זה, ומתוך השינוי העצום ש"נפל" עליה (שהיא אינה יכולה להסבירו במילים), התפתחה לה דרך של שאלות, הגורמות למשתמש בהן, להשתחרר ממחשבות מלחיצות.
"העבודה" היא תהליך ניקוי של פחדים, מתח וכל כאב רגשי מהגוף ומהמחשבות.
ביירון קייטי גילתה שכל מתח או כאב רגשי נגרמים כתוצאה ממחשבה או אמונה שאנחנו נצמדים אליה אשר מתווכחת עם מה שיש, כלומר מה שקיים במציאות.
דרך שאילת השאלות אנו מגלים את האמת על המחשבות שלנו ובכך גורמים למחשבות לעזוב אותנו. בתמורה אנחנו מקבלים חופש, יצירתיות, ויכולת לפתור בעיות. יכולת להקשיב ובעיקר לאהוב. זה מה שקורה כשהמחשבות כבר לא מטרידות אותנו יותר. אחרי תירגול של "העבודה" מרגישים בהבדל. אם תגיעו למקום שתוכלו לתרגל דרך זו, או אפילו להכיר קצת את התהליך, אתם ברי מזל.

אז איך התהליך עובד?
זה מאוד פשוט. אם תבינו את הנוסחה הבאה לעומק, כחוויה, תוכלו להבין הכל: כאשר אתם מאמינים למחשבה שמתווכחת עם המציאות אתם סובלים. זהו! פשוט מאוד.
תהליך הניקוי של שיטת "העבודה", הוא לקחת אתכם דרך המחשבה (כל פעם מחשבה אחת) שגורמת לכם למתח, סבל או כאב. ולעבוד איתה מול השאלות.
כאשר אתם עונים על השאלות, אתם מגלים בתוך עצמכם מה באמת עומד מאחורי המחשבה, ואתם מגלים מציאות שלא ראיתם לפני, כי המחשבה חסמה אתכם לראותה. לדוגמא: אם יש לכם מחשבה כגון: "הוא פגע בי". באותו הרגע השכל שלכם רוצה לעזור לכם על מנת שתפתרו את המצב ותחזרו לאיזון. לכן הוא ממליץ לכם להחזיק במחשבה על ידי הוכחות ותמונות שהוא מריץ בראש שמוכיחות שהמחשבה אכן נכונה.
מה קורה בזמן שאתם עושים את "העבודה" עם המחשבה "הוא פגע בי"?
אתם מתחילים להבין האם היא משרתת אתכם או לא. אתם מתחילים להתסכל באמת האם בזמן שאתם אוחזים במחשבה הזאת, אתם בשלווה או שאתם במתח וכאב? אולי בהאשמה? בבלבול? בקורבנות? אם כן, זאת ההיאחזות במחשבה שגורמת לכך.

אז מה עושים?
אילו הייתי אומר לכם, תפסיקו לחשוב את המחשבה הזאת. האם הייתם יכולים?
בוודאי שלא, כי אחרת מזמן כל הסבל והכאב שלכם היה נפתר. אך אנחנו יודעים שהאנושות חיה עם מחשבות שהיא לא יכולה לשלוט בהן. וכאשר אנחנו לא יכולים לשלוט במחשבות, הן מביאות לרגשות בלתי נשלטות, ואותן רגשות גורמות לנו לפעולות ובחירות לא אותנטיות לנו.
ומה קורה כאשר אנחנו פועלים מתוך אותן רגשות שליליים ומתח? אנחנו מקבלים חזרה לפנים את החור הכואב שניסינו למלא ואז מרגישים חזק עוד יותר את הכאב, עד שלבסוף אנחנו נכנעים לו ומשחררים אותו מעלינו מתוך הבנה שאנחנו מעדיפים להיות חופשים מאשר צודקים.

מה ש"העבודה" עושה, היא גורמת לכם דרך השאלות והתשובות שלכם לשאלות, להבין שעצם זה שאתם מחזיקים במחשבה מלחיצה, גורם לכם לסבל וכאב, והרצון להיות צודקים, מונע מבעדכם להיות חופשיים. ואילו בלי המחשבה המלחיצה הייתם יכולים להיות יצירתיות, מלאי פיתרונות ומלאי אהבה.
זו בעצם הגדולה של הדרך הזאת.
ואין דרך אחרת לתאר זאת, מאשר לנסות פעם אחת בעצמכם. כאשר זה קורה, אתם מבינים, שלעולם לא יכלתם לשחרר מחשבה. זה נסיון שמביא רק למתח וסבל. למעשה המחשבה עוזבת אתכם כאשר אתם מבינים אותה באהבה. "העבודה" זאת הדרך הכי יסודית ומדויקת שהכרתי לאהוב את החשיבה שלי.

הנסיון האישי שלי בשיטה
התחלתי לעבוד עם ה"עבודה" כבר ב 2003, שעוד לא היו סדנאות בארץ. פשוט התנסיתי בה על בשרי. חייתי בזמנו עם בת זוג, שהחליטה לטוס להודו לשנה, ואני נשארתי בבית שבו גרנו, ועברתי תקופה לא פשוטה אחרי שהיא עזבה. למזלי חצי שנה לפני כן הכרתי את ה"עבודה" דרכה, וכבר אז החלטתי לנסות אותה, אך זה היה קשה לי בלי שמישהו הסביר לי.
אך אז כאשר היא טסה, התחלתי להרגיש דיי בודד, וכואב. והבנתי שאין לי הרבה ברירות אלא להתנסות עם הדרך הזאת, כי זיהיתי משהו בשאלות שגרם לי להיות חופשי יותר, פתוח יותר.

אז ישבתי עם עצמי ורשמתי את כל המחשבות הכואבות שהיו לי. עברתי מחשבה אחר מחשבה, ושאלתי את השאלות ועניתי בכנות עליהן. פתאום גיליתי שלאט לאט, משהו מתחיל להתנקות. עם כל מחשבה שעברתי, הרגשתי הרבה יותר קל, הרבה יותר ברור וצלול במחשבה שלי.
פתאום התחילו להגיע אליי תובנות שלא ראיתי. תובנות שגרמו לי לחשוב אחרת ופתחו את הראש שלי לפיתרונות מציאותיים. איך זה קרה? כי הבנתי לעומק את אותן מחשבות שהטרידו אותי. קיבלתי אחריות עליהן, ואז לא היה מה שיפריע לי לראות דברים באור חדש.
מאותו זמן והלאה, לא הפסקתי לעשות את ה"עבודה". התלהבתי ממנה כל כך. התחלתי להקשיב לסשנים שקייטי עושה עם אנשים. ומצאתי את עצמי רק מתרחב ונפתח בהרגשה טובה.
ההזמנה של קייטי
(מאחורי הקלעים, בסוף האירוע בארץ ב - 2007)

במהלך השנים תירגמתי לעברית והפקתי בפועל את הדיוידיים של ביירון קייטי שנמכרים כיום בארץ. התחלתי לפתוח קבוצות תרגול, וסדנאות בסופי שבוע. פתחתי בלוג "הבמה של 'העבודה' בישראל" שבו יש מאמרים וסרטונים על השיטה.
ב- 2007, קיבלתי מקייטי עצמה הזמנה אישית לבוא לבית הספר שלה כאורח, ללא עלות. אלו הן 9 ימים אינטנסיבים ומיוחדים בגרמניה שלא אשכח כל חיי. ומאז אני ממשיך בדרכי עם השיטה, ששינתה את עולמי בצורה שלא תיאמן.

ההזמנה שלי אליכם
לבוא עם ראש פתוח ככל האפשר, להכיר דרך קלה ופשוטה לעשות ניקוי של כל מחשבה שמציקה לכם. אם תהיו קצת סבלניים, זה ישתלם לכם ותראו איך זה לחיות עם עצמכם באהבה אמיתית ועם חשיבה צלולה.

אתם מוזמנים לקבוע איתי פגישה אישית על מנת לעבור את התהליך בעצמכם - 054-7504154


להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה שלי לעדכונים על פעילויות, סדנאות וקורסים לחצו כאן

לקריאת מאמרים נוספים לחצו כאן

למידע נוסף על קורסים וסדנאות קרובות עם ליאב לחצו כאן

אין תגובות:

מאמרים פופולארים:

מאמרים נוספים