br להיפתח מחדש: העיצוב האנושי - ערוצים אינדבידואלים והחברה -->

יום חמישי

העיצוב האנושי - ערוצים אינדבידואלים והחברה

* רמת הבנה בידע של העיצוב האנושי - בינונית.
הרבה אנשים שלומדים על ערוצים אינדבידואלים בהתחלה חושבים שמי שיש לו ערוצים
אינדבידואלים הם אנשים מתבודדים ולא אנשים חברתיים.

אך חשוב לי לתת פה תפיסה נוספת לכל זה. ערוצים (וגם שערים) אינדבידואלים, כחלק מהגדילה שלהם, חייבים את האנשים מבחוץ כדי לקבל פידבק להעצמה שלהם.

למעשה האינדבידואליות לא יכולה להתקיים אם אין לה קונטרה מתוך הסביבה, מכיוון שהעצמה חייבת לבוא ביחס למשהו.

כולנו אנשים שלומדים ממערכות יחסים, וגם אם הייתי רואה אדם שכל השערים שלו במפה אינדבידואלים, הייתם רואים כמה שהוא צריך את הסביבה ואנשים אחרים כדי להיות בהעצמה שלו.

לכל מסלול ערוצים יש רמות מודעות, שקשורות בעיקר למילות המפתח של החוסר איזון של הערוצים שמחוברים לשורש באותו מסלול. למשל חוסר המודעות של הערוצים הלוגים תמיד מתבטא בפחד מביקורת ומחוסר הבנה מאנשים אחרים (18-58), מחוסר מיקוד ובלבול למול הסביבה (9-52).

הערוצים האבסטרקטים תמיד פוחדים שאחרים יהרסו להם את ההתלהבות לתשוקה, או לא ישתתפו בה (41-30), או לא להצליח להניע תנועה לחוויה חדשה (42-53).

הערוצים השבטיים הלא מודעים תמיד יפחדו מחוסר תמיכה הישרדותית והשתפרות (32-54), או חוסר רגישות ואי היענות של צרכים מהאחר (19-49).

ונראה שרק המסלולים הלוגים, האבסטרקטים והשבטיים מתעסקים מול אנשים אחרים, ונראה שהמסלול האינדבידואלי לא קשור לאחר כלל (כי הוא אינדבידואלי אחרי הכל),

אך הוא קשור ועוד איך! הערוצים האינדבידואלים (וגם האינטגרלים) בהחלט קשורים בצורה הדוקה לסביבה. כי הסביבה למעשה מאפשרת להם למצוא את החלק המועצם בתוכם.

ולכן כחלק מהגדילה של הערוצים האינדבידואלים, החלק הפחות מודע שלהם הוא להיאבק ולהילחם בשביל להעצים את עצמם (28-38), לרוב הם גם כל הזמן רואים איך אחרים נאבקים ונלחמדים בהם. 

ערוצים אינדבידואלים גם נוטים לפחד מהקנטות של אנשים אחרים, והם רגישים לאנשים שמתגרים בהם (39-55), ולכן יראו את זה בכל מקום במידה והם רוצים להעצים את עצמם. בנוסף יש את הפחד שיגבילו אותם ויאסרו עליהם לעשות מה שנכון להם על מנת להשתנות (60-3). 

אצלי השער בשמש שלי הוא אינדבידואלי, שער 28, דבר שגורם לי הרבה לראות איך אנשים אחרים לא מודעים לייעוד שלהם, ללחיות את החיים ברמה הכי גבוהה שלהם, ומתוך זה אני מקבל קונטרה להיות כזה בעצמי ולהעצים את עצמי. 

ערוצים אינדבידואלים מאוד מחוברים לסביבה שלהם, לעיתים יותר מאשר ערוצים קולקטיבים והם אנשים שצריכים אנשים לידם בשביל להתפתח. אך בסופו של דבר זאת רק הדרך שאמורה להגיע לשלב נוסף במודעות הגדולה יותר של הדיזיין. 

למשל ערוץ 28-38, לא הגיע כאן כדי להילחם באף אחד, קוראים לו "ערוץ המאבק" או "ערוץ העקשנות" רק בגלל שזה חלק מהתהליך גדילה שלו לתוך מקום מודע יותר, שבא לכאן כדי להביא מודעות רדיקאלית מתוך התלהבות עמוקה לחיים, ואין צורך בכלל במאבק מול אחרים כדי להגשים את זה, אלא פשוט להיות מי שהוא (אפילו אם אחרים לא אוהבים מה שאדם זה עושה).

ערוץ 3-60 לומד להבין שכאשר הוא מכיר במגבלותיו (שהוא עצמו יוצר), אף אחד לעולם לא יכול להגביל אותו, ולכן תמיד שינוי ומוטציה תקרה לו.

ערוץ 39-55 לומד להבין שכל רגש שהוא חווה זה למען ההתפתחות העמוקה ביותר שמובילה אותו לא להתפשר על חוויה רגשית עמוקה בכל דבר שהוא עושה ומתוך כך לתת תשומת לב לכל רגש שמגיע אליו מבלי להאשים אנשים אחרים או להציק להם בגלל שהם יצרו אותו בו.

העיצוב האנושי זה תחום מורכב, שלומדים להבין אותו ככל שמעמיקים בתפיסות העמוקות של האנושות. מערכות יחסים תמיד נמצאות בתוך התהליך הזה.

כששני אנשים נפגשים, האנרגיה המשותפת שלהם נפגשת בין הערוצים שלהם לערוצים של האדם ממול, ודבר זה פוגש צרכים שונים להתפתחות, לכל סוג של ערוץ יש צורך התפתחותי שונה.

האדם עם הערוצים הלוגים מבקש התפתחות בתוך מערכת יחסים דרך שיתוף וצורך בהבנה.

האדם עם הערוצים האבסטרקטים מבקש התפתחות דרך שיתוף רגשי וחוויה משותפת עם האחר.

האדם עם הערוצים השבטיים מבקש התפתחות דרך תמיכה רגשית מודעתית ופיזית שהוא עצמו מבטא וגם מקבל.

האדם עם הערוצים האינדבידואלים מבקש התפתחות דרך העצמה, דרך קונטרה למה שהוא חווה.

כולנו צריכים אנשים, תלויים בהם, ומבקשים להיות בהיקשרות בטוחה איתם.
במילים אחרות, אל תישארו לבד.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה שלי לעדכונים על פעילויות, סדנאות וקורסים לחצו כאן

לקריאת מאמרים נוספים לחצו כאן

למידע נוסף על קורסים וסדנאות קרובות עם ליאב לחצו כאן

אין תגובות:

מאמרים פופולארים:

מאמרים נוספים