br להיפתח מחדש: שני השלבים לאותנטיות אמיתית במערכות יחסים -->

יום ראשון

שני השלבים לאותנטיות אמיתית במערכות יחסים

כאשר אנחנו חיים באותנטיות שלנו, אנחנו חשים אהבה עמוקה וחיבור לעצמנו, אנחנו חיים ללא מתח, כעסים וסבל, לא מתעסקים באשמות, לא של אחרים ולא של עצמנו. 
אבל מה זה אומר להיות אותנטי? איך אני יודע מה בי הוא אותנטי?  

השלב הראשון - אותנטיות מחשבות ורגשות
אותנטיות אמיתית מגיעה כאשר אנחנו מכבדים את עצמנו. הצעד הראשון באותנטיות הוא לכבד את כל הצרכים שלנו, את כל הפחדים, הרגשות והמחשבות וגם לומר אותם ברגע שצריך על מנת ליידע את האחר ועל מנת להיות ברורים בתקשורת שלנו כאשר אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם עוד אנשים ובמיוחד במערכת יחסים אינטימית.
שורה תחתונה - להיות כנים. 

אנחנו מתחילים בכנות עם עצמנו קודם כל בלגלות היכן אנחנו לא אותנטים. ואז כשמצאנו את המקומות האלו בתוכנו, אפשר משם להתחיל לומר אותם לעצמנו ואז גם לאחר.



אם אני צריך להגיד לבת הזוג שלי, ״אני צריך שתגעי בי יותר״, אז אני אותנטי עם עצמי.  אם אני רוצה להיפגש עם מישהו אבל לא לעשות מה שאנחנו בדרך כלל עושים אני אגיד לו "בא לי לפגוש אותך אבל אני ממש צריך להיות בשקט. זה מתאים לך שלא נדבר אלא פשוט נעשה הליכה?"

טיפים חשובים:
לומר את הצרכים שלנו, זה אומר לומר אותם כשאנחנו בעניינים שלנו וללא דרישה מהאחר. לומר ״אני צריך... אני רוצה... אני מפחד.. אני מרגיש ש...״ ללא ציווי על האדם האחר ״תעשה עכשיו את זה בשבילי״. האותנטיות מתבטאת בביטוי ללא פחד. זאת תקשורת אמיתית.

במידה ואתם ממש רוצים משהו ממישהו אחר, חשוב להיות אותנטים קודם עם הצורך שלכם ואז לשאול שאלה (במקום לצוות). למשל: "אני ממש מפחד שאת תיפגעי אם אספר לך על מה שחוויתי כי אני צריך שלא תעזבי אותי. את רוצה לשמוע?"
או ״אני צריך שתתני לי יותר תשומת לב. תוכלי בבקשה לעשות זאת?״. האם הייתם מעדיפים שיפנו אליכם בציווי? כמו ״תיגעי בי עכשיו, תתני לי תשומת לב״. לכן בדקו כיצד אתם אותנטים לצרכים שלכם קודם ואמרו אותם לפני הבקשה שלכם. זה תירגול שעוזר מאוד להתחבר לאותנטיות האמיתית ולחיבור לכנות וללב שלנו, לכן המילים כל כך חשובות.

לשלב זה אני קורא ׳להיות אותנטי למחשבות ולרגשות שלנו׳ זה השלב המנטלי/נפשי.



השלב השני - אותנטיות של הגוף
זהו השלב של האותנטיות שלנו עם הטבע של הגוף שלנו, זהו שלב הפעולה. אחרי שנהיינו כנים עם הצרכים והרגשות העמוקים ביותר שלנו וביטאנו אותם, אנחנו מתחברים לאותנטיות של גופנו, זאת רמה יותר עמוקה. אנחנו יכולים להיות אותנטים עם הגוף שלנו לגמרי, רק כאשר עברנו את השלב הראשון קודם כל. 

האותנטיות עם הגוף קשורה לבחירת החלטות. בחירה אותנטית מגיעה כאשר אין בה מאמץ או מתח. במצב זה הגוף הוא זה שעושה את הבחירות. כיצד הוא בוחר? דרך תנועה אנרגטית שמניעה אותו כתגובה למה שקיים במציאות, ללא חשיבה או פחד. אצל כל אדם יש רגישויות אחרות בגופו, יש דרך שונה לפעול ולעבוד עם הסביבה. את זה למדתי על בשרי בעיקר דרך ההתנסות האישית שלי בעיצוב האנושי (היומן דיזיין). כאשר מתחילים ללמוד את הטבע והרגישות של הגוף שלכם, ותכבדו אותו, החיים יראו אחרת לגמרי ולא תהיה אפשרות להאשים את הצד השני בדבר מכיוון שתהיו בעוצמה שלכם.

למשל אם גבר ייגש לבת זוג שלו וייגע בה בדרך שהגוף שלה לא יאהב, במידה והיא מחוברת לאותנטיות של גופה, הגוף שלה פשוט יזוז וירחיק אותו, בנוסף היא גם יכולה לומר את הצורך האותנטי שלה באותו הרגע באהבה וללא כעס. אך אם היא לא עברה דרך השלב הראשון והיא לא כנה עם הצרכים שלה, היא תתן לבן זוג שלה לגעת בה ואולי אפילו תהנה בראש שלה, אך לא בגופה. באופן טבעי היא לא תוכל לאהוב את עצמה באותו הרגע וכנראה תשליך עליו כעס.

אותו הדבר לגבי אוכל. אכילה רגשית היא לא אכילה אותנטית לגוף שלנו. אנחנו אוכלים יותר ממה שבאמת הגוף צריך ולכן אנחנו לא מכבדים אותו. גם כאן באופן טבעי אין תחושת אהבה עצמית אחרי אכילה רגשית.

כנ״ל לגבי עבודה, הרבה אנשים עובדים במה שהגוף שלהם לא בנוי לעבוד באמת ומוציאים אותו מהגבולות הטבעיים לו. למעשה כל התמכרות מגיעה כתוצאה מחוסר כנות של האותנטיות של הצרכים האמיתיים שלנו ומהפחד לומר אותם, שזהו השלב הראשון, שבעקבות כך גם החוסר אותנטיות לגוף.

הדרך ללמוד מה אותנטי לגוף שלנו מגיע לרוב דרך ניסוי וטעייה, וגם דרך שחרור מערכת אמונות של פחדים וצרכים רגשיים שאין לנו צורך בהם יותר. כאשר האותנטיות עם הגוף שלנו זורמת אנחנו מרגישים אהבה כנה ומחוברת, יש תחושה שאנחנו לא מתאמצים וקיימת ידיעה וביטחון פנימי של קרקוע ושל זרימה אוהבת בגוף.

ישנם אנשים שהגוף שלהם צריך יותר מנוחה וישנם כאלו שצריכים להיות יותר בפעילות, ישנם אנשים שבאופן טבעי אוהבים יותר לגעת, וישנם אנשים שפחות מתחברים למגע אלא יותר לדיבור ותקשורת. לכל אדם יש את הטבע שלו. בסופו של דבר ככל שתתרגלו אותנטיות עם עצמכם, אתם תגלו שאתם מכבדים את הטבע של הגוף שלכם, ובעקבות זה אתם מכבדים את הטבע והאותנטיות של אנשים אחרים. בזוגיות זה הכי מגיע לידי ביטוי ואפשר לעבוד עם זה בכל רגע.

כאשר אנחנו מחוברים לאותנטיות של הגוף אנחנו מכבדים את התנועה הטבעית שלו/שלנו, ואנחנו פשוט צופים מהצד ללא מאמץ ונהנים מהבחירות שהגוף שלנו מייצר, זה תענוג וכייף גדול.

במפגשים אישיים, אני עוזר למטופלים לגלות את האמונות והמחשבות שאין להם צורך בהן יותר, ומלמד אותם כיצד להתאמן על האותנטיות הטבעית שלהם בכל רגע ורגע, וכשצריך להעמיק באותנטיות אנחנו עושים סשן מיוחד של המפה האישית שלהם של העיצוב האנושי. זה מדהים לראות איך הם נפתחים ומגלים את עצמם דרך ההתנסות בחיים של הידע שהם מקבלים.

להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה שלי לעדכונים על פעילויות, סדנאות וקורסים לחצו כאן

לקריאת מאמרים נוספים לחצו כאן

למידע נוסף על קורסים וסדנאות קרובות עם ליאב לחצו כאן

אין תגובות:

מאמרים פופולארים:

מאמרים נוספים